OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i ett litet team där du är ansvarig för att förvalta och implementera nya funktioner i vårt affärssystem med inriktning på butikssystem? I rollen som business solutions expert är du länken mellan verksamheten och IT.
Din roll
I din roll skall du agera länk mellan verksamhet och IT. Du är spindeln i nätet både vad det gäller att förvalta det befintliga affärssystemet och vad gäller att projektleda och implementera nya system och lösningar. Du arbetar tätt tillsammans med de operativa avdelningarna och våra internationella kollegor för att kunna stötta verksamheten på bästa sätt. Du ansvarar också för att testa nya funktioner för att säkra kvaliteten. När du uppnått önskade testresultat tar du projektet vidare till implementeringsfasen och ansvarar då för koordinering av utrullningen samt för utbildning av slutanvändare. Du kommer även att agera problemlösare och expert inom de system som du kommer att ansvara för.
Din profil
För att passa in hos oss trivs du som bäst när du möter nya utmaningar och känner dig som en viktig del i ett team. Du har höga ambitioner och det är betydelsefullt för dig att utvecklas. Du trivs med att jobba enskilt och fokuserat, men även i olika projektroller där du har stor social kontakt med många människor. Oavsett arbetsform har du en engagerad inställning och driver dina uppgifter i mål!
Vi är övertygade om att för att bli framgångsrik i denna roll är du högskoleingenjör, alternativt civilingenjör, med inriktning på IT/ekonomi. Du har minst 2 års erfarenhet från relevanta arbetsuppgifter. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med våra kollegor i Tyskland så är det ett måste med goda kunskaper i engelska och meriterande med goda kunskaper i tyska. Erfarenheter från retail är också meriterande. Exempel på system som du kommer att arbeta med kassa, backoffice, kortterminal, self-checkout, elektroniska prisskyltar. Då många av systemen är affärskritiska är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och brinner för din uppgift.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Vi har även med glädje och stolthet tagit emot certifieringen Top Employer Europa och Top Employer Sverige 2021, av institutet Top Employer.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Placering är vid vårt nya kontor i Barkarby.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 9 april 2021. Som en kvalitativ del av rekryteringsprocessen kommer vi att skicka ut tester och en bakgrundskontroll kommer genomföras på slutkandidaten. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Om lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 205 butiker runt om i Sverige.