OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och har ett kraftfullt näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid - vill du vara med? Välkommen till en kommun med vinnarskalle!
Avesta kommuns IT-enhet
Du blir enhetschef för IT-enheten som med sina 12 medarbetare har som huvuduppgift att förse kommunen med kvalificerat IT-stöd och ansvara för standarder och infrastruktur samt för de gemensamma stödsystem som IT-enheten förvaltar. Detta innefattar anskaffning, konfigurering, drift och underhåll av ingående systemkomponenter. Som enhetschef lyder du direkt under kommunledningen.
Avesta har ett eget ägt och mycket väl utbyggt fibernät som når ca 95% av kommunens invånare och där alla kommunens verksamheter är anslutna. Förutom ansvar för det administrativa nätet med ca 2 000 användare ansvarar man också för skolnätet med 4 000 EDU-användare och ca 2 000 datorer.
Enheten har också IT-driftsansvar för Gamla Byn AB, Avesta vatten AB, V-Dala miljö-och byggförvaltning, Lönenämnden samt Södra Dalarnas Räddningstjänstförbund. Enheten ansvarar för Avesta kommuns användarstöd i en så kallade HelpDesk.
ARBETSUPPGIFTER
En unik möjlighet att vara med och forma en IT-verksamhet för framtiden.
Din huvudsakliga uppgift blir att ansvara för Avesta kommuns övergripande IT-strategier, så att IT-stödet alltid gör största möjliga nytta för alla kommunens verksamheter. Du upprättar och håller styrdokument, policys, riktlinjer och rutiner aktuella. För detta krävs att du har helhetssyn och överblick över kommunens alla verksamheter. Omvärldsbevakning är en viktig del i arbetet. Du ansvarar också för kommunens IT-säkerhet och du ingår i kommunens krishanteringsgrupp. Till din hjälp har du 12 kunniga och engagerade medarbetare. Du rapporterar direkt till kommundirektören.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning samt ett antal års erfarenhet av komplex IT-verksamhet. Du har erfarenhet av personalledning och har haft eget ekonomiskt ansvar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du förstår verksamhetens krav och kan koppla samman dessa med de möjligheter som IT ger. Du har ett visionärt och flexibelt arbetssätt samt god kommunikativ förmåga. Du erbjuds ett utmanande arbete i en välkomnande och utvecklingsinriktad kommun.
Låter det som en intressant och utvecklande möjlighet? Välkommen med din ansökan via www.mercuriurval.se (ref.nr SE-14049). Vi hanterar ansökningar löpande men önskar din ansökan senast den 3 maj. Frågor besvaras av ansvarig konsult på Mercuri Urval, Matts Lidhagen, tel 070-555 88 61.
ÖVRIGT
I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsföretaget Mercuri Urval. Ansökan skickas direkt till dem via ovanstående länk.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.