OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk att få möjlighet att arbeta hos en kapitalförvaltare i världsklass!
På Andra AP-fonden känner alla att de har ett stort värde och att fondens värderingar långsiktigt värdeskapande, ansvar, respekt och ständiga förbättringar är en värdegrund som alla delar och lever efter. Här kommer du få möjligheten att lära, utvecklas och utmanas av oerhört engagerade, kunniga och kreativa människor.
Din vardag
Som IT-chef på Andra AP-fonden ansvarar du för att vidareutveckla och implementera vår IT-strategi och du leder IT-enheten till att uppnå våra visioner och mål.
Du arbetar i ett litet team, nära både teknik och verksamhet. IT-enhetens dagliga verksamhet innefattar drift av verksamhetskritiska system, liksom att vidareutveckla en infrastruktur som innefattar ett antal system och tjänster. Förutom att förstå verksamheten i sig måste du ha god insikt i verksamhetsprocesserna inom finanssystem, samt att översätta ledningens direktiv och mål till strategiska planer och styrning för IT-enheten.
Du kommer att stötta, delta och leda flera utvecklingsprojekt. Projekten är ofta komplexa med höga krav på anpassning, samarbete och gränsöverskridande tekniska lösningar.
Hos Andra AP-fonden kommer du arbeta i en mycket stimulerande miljö med kompetenta och trevliga kollegor som brinner för att göra skillnad.
Vem är du?
Du motiveras av nya utmaningar, är en inspirerande kommunikatör och blickar ständigt framåt. Du har ett brinnande intresse för IT frågor i allmänhet och IT strategier och IT arkitektur i synnerhet.
Du har högskoleutbildning, gärna civilingenjörsexamen, inom IT och flera års arbetslivserfarenhet gärna med spets inom mjukvaruutveckling.
För att lyckas i den här rollen behöver du ha gedigen ledarerfarenhet och vara en god människokännare.
För oss är det också viktigt att du är ”hands on” och kan tänka dig att utföra alla uppgifter som finns inom IT-avdelningen. För att lyckas i rollen behöver du vara entusiastisk, motiverande samt ha erfarenhet av att leda människor och få ett team att fungera väl. Du är även van att arbeta mot styrelse och ledningsgrupp.
Du är engagerad och har förmåga att tydligt kommunicera och framföra verksamhetsmål till ditt team. Vi värdesätter samverkan och förmågan att skapa goda relationer.
Vi är prestigelösa och sätter högt värde på att leverera bra service.
Det är ett stort plus om du har erfarenhet av finanssektorn.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Tilly på 073-085 30 68 eller christina.tilly@sigma.se alternativt Susanne Hjälmered på 070-389 70 07 eller susanne.hjalmered@sigma.se
Välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare