OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Releasy Customer Management AB tillhandahåller tjänster inom Contact Center, både ingående kundtjänst och utgående kundkontakter.Releasy har idag verksamhet i Linköping, Skövde och Borlänge, samt kontor i Stockholm och är ett av de ledande företagen i branschen.Våra kunder är stora bolag med fokus på att skapa värde i kunddialogen inom en rad branscher, bland annat media, telecom, energi, bank, resor m.fl. IT-chef till Releasy Customer Management Vårt främsta fokus är att tillsammans med våra kunder driva utvecklingen framåt inom Contact Center.Det handlar om att använda teknik, analys, kreativitet och mycket engagemang för att skapa värdeskapande lösningar för våra kunder.Som IT-chef för koncernen kommer du att ha det övergripande ansvaret för vår IT-funktion och tillsammans med våra IT-leverantörer utveckla vår teknikplattform med integrerade lösningar inom IT, telefoni och webb.Du kommer att arbeta nära den dagliga verksamheten och i ett tidigt skede vara involverad i våra nya kunduppdrag.I din roll som IT-chef blir du en av våra nyckelpersoner när det gäller att erbjuda våra kunder den lösning som bäst matchar deras behov såväl teknikmässigt som kostnadsmässigt.Du kommer att vara underställd VD och ingå i ledningsgruppen på koncernnivå.I tjänsten ingår även ett personalansvar för en medarbetare.Tjänsten är placerad i Linköping och resor ingår i tjänsten.Din person För att lyckas som IT-chef hos oss tror vi att du är utåtriktad, lyhörd och analytisk.Det är viktigt att du har intresset och förståelsen för affärsprocessen, eftersom våra IT-system är en central och viktig del i vårt koncept.Du trivs i en snabb och föränderlig miljö miljö samtidigt som du arbetar strukturerat mot uppsatta mål.Andra egenskaper som värdesätts är driv- och initiativkraft samt en förmåga att kunna arbeta självständigt.Din bakgrund Vi tror att du har en akdemisk utbildning inom IT och/eller teknik.Har du en gymnasieutbildning inom el - och teleteknik i botten, ser vi det som en fördel.Sannolikt arbetar du idag inom tjänstesektorn, gärna inom IT eller telecom.Då ledarskapet inte är den tunga delen i tjänsten utan förmågan att kunna förstå och koppla ihop modern teknik med kundernas behov, är det viktigare att du har en erfarenhet att arbeta i en kundnära roll, exempelvis som projektledare eller kundansvarig än just chefserfaren Vi erbjuder dig ett utvecklande och spännande jobb i ett av de ledande företagen i branschen. Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan via www.cojn.se senast den 3 juni.