OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Hos oss på E.ON är du med och gör skillnad på riktigt. Vi har storleken och ambitionen som krävs för att ställa om till hållbar energiproduktion i samhället. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi superkrafter som gör skillnad – idag och för framtiden.
Om rollen
Som IT Communication Coordinator ingår du i teamet Digital Workplace tillsammans med ett tiotal IT-specialister. Din roll blir att agera "bryggan" mellan IT-specialisterna och användare i verksamheten. Målet med ditt arbete är att informera om nya och uppdaterade IT-funktioner samt att på ett enkelt sätt beskriva hur användare kommer i gång och använder funktionerna i sitt dagliga arbete. Du ser till att tekniska sammanhang blir begripliga och skapar användaranpassad kommunikation som vänder sig till medarbetarna i verksamheten. Ditt främsta verktyg kommer att vara vårt intranät Connect. Du kommer också ansvara för våra årliga IT på turné-aktiviteter som innebär digitala eller fysiska träffar kopplat till användarnära tjänster.
I ditt dagliga arbete kommer du:
Administrera, uppdatera och utveckla vårt intranät samt skriva och publicera artiklar och informationssidor på den svenska IT-sidan
Bearbeta och granska tekniska texter och instruktioner från central kommunikation
Skapa medvetenhet kring applikationer inom Office 365-paketet, specifikt Teams, OneDrive och SharePoint Online.
Planera och driva årliga IT på turné-aktiviteter samt planera verksamhetsbesök med tillfälligt Walk-In Center
Vem hoppas vi på vill bli vår nya kollega?
För att trivas i den här rollen hoppas vi att du har erfarenhet av en kommunikativ roll och tycker om att befinna dig i sociala situationer. Du är tekniskt orienterad och kan användaranpassa teknisk information till en bred grupp av användare och har en förmåga att kommunicera detta på ett pedagogiskt sätt. Det är också fördelaktigt om du har kunskap om och i ditt dagliga arbete använder Office365-paketet, med applikationer som Teams, SharePoint Online och OneDrive.
Eftersom du kommer att producera och publicera information och artiklar på intranätet har du också öga för hur information kan presenteras på ett tilltalande och tydligt sätt. Du är nyfiken, kommunikativ och kan sätta dig in i användarnas perspektiv. Vi tror att du är en person är bra på att skapa engagemang och motivera andra samt att bygga nya relationer. Du är trygg i att agera självständigt, men alltid med teamets och företagets bästa för ögonen.
Din närmsta chef, Patrik Dahlgart, är en inkluderande ledare med stor tillit till sina medarbetare. Han värdesätter initiativförmåga, prestigelöshet och kunskapsutbyten inom teamet och ger medarbetarna stort ansvar samt förtroende att hitta sina egna tillvägagångssätt och lösningar.
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 13e september.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Patrik Dalgart +46 730 879117
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Hanna Rosén, Unionen, +46 705 705254
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129