OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 5 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50-100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en IT- controller som kommer att vara placerad på Ledningsstödsenheten som bland annat ansvarar för verksamhetsplanering, uppföljning budget, prognoser, utredningar, statistik och analys.
Arbetsuppgifter:
- Samordna från ax till limpa
- Uppdatera dashboards (utgå från tertial 2 och rensa)
- Ta fram resultat genom kontakter med berörda på myndigheten och framtagande av statistik m.m.
- Sammanställa materialet
- Förbereda dragning i ledningsgruppen
- Efterarbete
- Samarbete kring kommunikation
- Planering och tidplan
- Uppdatera dashboards utifrån nya etappmål osv.
- Förbereda arbetet
- Förtydliga rollfördelningen
- Börja genomföra, inkl inhämta utfall osv.
- Överlämna till ny medarbetare
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Erfarenheter av att ta fram fördjupad uppföljning inom staten
- Skicklig samordnare/projektledare
- Gedigen erfarenhet av att driva utveckling
- Erfarenhet att arbeta med uppföljning av verksamet och ekonomi
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Mycket god analytisk förmåga
- Mycket god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av att ha arbetat med uppföljning på en myndighet.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Självgående och prestigelös
- Pedagogisk
- Strukturerad
- Skicklig på att samordna
- Utmärkt svenska i tal och skrift
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström