IT-controller med god samarbetsförmåga, Stockholm

IT-controller med god samarbetsförmåga, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker en IT-controller. Du stöttar i budget och prognosarbete, arbetar med uppföljning på enheterna ur både ett finansiellt perspektiv och ett it-verksamhetsperspektiv. Du presenterar utfall och prognos för enheternas ledningsgrupper.

Du kommer även att delta i framtagandet av rapporteringen till IT-avdelningens ledningsgrupp och samarbetar mycket nära med avdelningscontrollern i avdelningens prognos, uppföljning och budgetarbete.

Utifrån tillgängligt underlag, egen kunskap och erfarenhet ska du kunna göra analyser och ta fram rekommendationer. Du kommer få hjälpa till att utforma och bygga upp en fungerande avtalsförvaltning som utgör ett viktigt led i vår leverantörsstyrningsprocess.

Du kommer samarbeta mycket nära med övriga controllers inom it-avdelningen och controller på andra avdelningar. I arbetet ska du även ta ställning till olika typer av inköp ur ett ekonomiskt perspektiv, och du kommer att stötta projektledare och liknande med att lägga budget och prognos.

Det ingår även att vara ett stöd när det gäller exempelvis kontering och att se till att kostnaderna konteras på rätt sätt.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig, alternativt flerårig dokumenterad aktuell arbetslivserfarenhet inom det område som är relevant för tjänsten
- Flerårig erfarenhet av arbete som finansiell controller ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande
- Ha eget driv och vara proaktiv i styrningen
- Vara strukturerad och noggrann
- Vara kommunikativ och ha en god pedagogisk förmåga
- Vara flexibel och prestigelös
- Goda kunskaper i redovisning och bokföring
- Goda kunskaper i Excel


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete för en it-avdelning. Det är också önskvärt att du har erfarenhet av Mercur samt Agresso/Unit4 Business

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2022
  • Ansök senast: 20 oktober 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024