OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Allmän beskrivning:
Generellt Konsulten kommer att vara placerad på Ledningsstödsenheten som ansvarar bland annat ansvarar för verksamhetsplanering, uppföljning budget, prognoser, utredningar, statistik och analys – på en myndighetsövergripande nivå.
Egenskaper som vi ser att konsulten har: Självgående och prestigelös-
Arbetsuppgifter/uppdragsbeskrivning:
Konsultens arbetsuppgifter som finansiell controller/myndighetscontroller innebär bl.a. att: Samordna framtagandet av uppdragsgivarens budgetunderlag inför budgetpropositionen 2022
Samordna framtagandet och utvecklingen av uppdragsgivarens prognosunderlag som lämnas till regeringen i februari samt inrapportering i statsredovisningssystemet Hermes.
Uppdatera uppdragsgivarens långtidsprognos, inkl. avskrivningar (ett underlag som används inför framtagandet av de punkterna ovan).
Genomföra konsekvensberäkningar för reformer m.m. (verksamhet och ekonomi) i samband till remissvar till regeringen och utveckla deras metoder
Vidareutveckla en simuleringsmodell för att bedöma effekter av förändringar i ärendeinflöde eller styckkostnader
Vidare ingår det att vara andrahandsansvarig för: Månadsuppfljning av ekonomin för uppdragsgivaren
Låneupptagning
Systemförvaltning av systemet Mercur
Delar av kvartalsbokslut och årsbokslut
Efterfrågad profil och omfattning:
Roll: IT-Controller
Kompetensnivå: Nivå 5
Omfattning i % eller timmar: 100%
Startdatum: 2021-10-04
Slutdatum: 2022-03-15 (Option 1år).
Placeringsort: Sundbyberg
Språkkunskaper:
Utmärkt svenska i tal och skrift.
Erfarenhet (ska-krav): Erfarenheter av att ta fram budgetunderlag och prognoser
Skicklig samordnare/projektledare
Gedigen erfarenhet av att driva utveckling
Erfarenhet att arbeta med uppföljning av verksamet och ekonomi
Kompetens (ska-krav): Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst åtta (8) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Mycket god analytisk förmåga
Mycket god kommunukativ förmåga, i både tal och skrift.
Goda kunskaper om den statliga budgetprocessen
Mycket goda kunskaper i MS Office.
Erfarenhet (bör-krav): Erfarenhet av utveckling av uppföljningsmetoder
Goda kunskaper i Agresso och eller Mercur m.fl.).
Låter detta uppdrag intressant ?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan på svenska inkluderat ett CV som matchar alla vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vi har 20 års erfarenhet inom branschen