OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en IT-controller. Dina arbetsuppgifter är att vara controller inom it-avdelningen och mer specifikt inom den del som avser it-arbetsplats. Inom teamet är ni två controllers där ni delar på arbetsuppgifterna men också samarbetar nära i de gemensamma uppgifterna.
Ni stöttar i budget och prognosarbete, arbetar med uppföljning både ur ett finansiellt- och ett it-verksamhetsperspektiv. Ni presenterar utfall och prognos för enhetens ledningsgrupp. Du kommer även att delta i framtagandet av rapporteringen till it-avdelningens ledningsgrupp och samarbetar nära med avdelningscontrollern i avdelningens prognos, uppföljning och budgetarbete. Utifrån tillgängligt underlag, egen kunskap och erfarenhet ska du kunna göra analyser och ta fram rekommendationer.
Du kommer att samarbeta med övriga controllers inom it-avdelningen. I arbetet ska du även kunna ta ställning till olika typer av inköp ur ett ekonomiskt perspektiv, och det kan bli aktuellt att stötta projektledare och liknande med att lägga budget och prognos. Det ingår även att vara ett stöd när det gäller exempelvis kontering och att se till att kostnaderna konteras och periodiseras på rätt sätt.
Du har stor frihet att självständigt lägga upp ditt arbete men kommer samtidigt att arbeta i team med övriga controllers, i synnerhet med den andre controllern.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- flerårig erfarenhet av arbete som finansiell controller
- en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig, alternativt flerårig dokumenterad aktuell arbetslivserfarenhet inom det område som är relevant för tjänsten
- goda kunskaper i redovisning och bokföring
- goda kunskaper i Excel
- ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande
- ha eget driv och vara proaktiv i styrningen
- vara strukturerad
- vara kommunikativ och ha en god pedagogisk förmåga
- vara flexibel och prestigelös
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Det är önskvärt att du har arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete för en it-avdelning.
- Det är också önskvärt att du har erfarenhet av Unit4 Business (UBW) och Mercur.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström