IT Coordinator/Dispatacher with experience of ITIL, Stockholm

IT Coordinator/Dispatacher with experience of ITIL, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

The client are now looking for a IT Coordinator/Dispatacher who will Coordinate local IT work and be a part of Local Business Support team and be the main dispatcher.

Work tasks:

- On-site Support, 2nd line support, Provide IT support and advice to the end-users.
- Provide IT support and advice for the end-users regarding specified services and components
- Advice and help with IT hardware orders
- Respond to user requests for service, troubleshoot problems and help develop solutions for these
- Develop and provide user training documentation and material
- Other administrative tasks
- Assist in maintaining inventory records and documentation
- User account handling
- Hands-on support to end-users on 2nd level (problems should be routed through the common Servicedesk in system Service Now.)
- Follow-up with end-users, providing assistance and information for solving the requests and incidents
- Act as 2nd line support for specified services (Incidents and request)
- Has the authority to make all ongoing decisions on delegated level within stipulated tasks.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- 3 years' experience from IT work within the technical and support area
- Have participated in one or more similar assignments
- Able to lead responsibility for limited tasks
- IT in General, ITIL knowledge (ServiceNow)
- Local Language and fluent English
- Education within relevant area


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Experience of specific IT-coordination/dispatcher function

Önskemål om personliga egenskaper:

- Good social skills
- Cooperative and self-going
- Able to work mainly independently


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 5 oktober 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024