IT Customer Experience Support

Arbetsbeskrivning

Global Electrolux Talent Program¬¬ presenterar:
Global Electrolux Talent Program är ett proaktivt initiativ som sammanför unga talanger från olika funktioner och globala kontor inom Electrolux. Detta program är för dig som är intresserad av en global, praktisk erfarenhet i en interkulturell miljö med målet att säkra globala anställningsmöjligheter inom företaget efter ett framgångsrikt slutförande av praktiken.
IT Customer Experience Support, Consumer Service – Stockholm, Sverige
Ett av kärnelementen i Electrolux strategi är att dra nytta av de enorma digitaliseringsmöjligheterna genom att ta till sig ny teknik/IoT, till exempel genom uppkopplade apparater, digital tillverkning och närmare slutkonsumentrelationer. Dessa nyckelutvecklingsområden erbjuder en enorm möjlighet att möjliggöra en digital interaktion mellan konsumenter, kunder och leverantörer.
För vårt affärsområde Europa, i IT-teamet, är vi ute efter en IT Customer Experience Support för att hantera supporten för konsumenttjänster inom ramen för Consumer Service roadmap. Du kommer att vara en viktig kontaktpunkt för supportorganisationen i Consumer Service Europe, i nära samarbete med Service Delivery Managers och leverantörer för att hjälpa till att omvandla data till information. Det handlar om att rulla ut nya lösningar.
Förutom att leda mindre initiativ på egen hand kommer du också att arbeta som en del av ConCenT-programmet, som har en 360° syn på våra konsumenter vid varje kontaktpunkt och ger enastående upplevelser, skapar varumärkeslojalitet för livet. Det kommer att göra det möjligt för oss att hantera relationen med våra konsumenter på ett innovativt och effektivt sätt – det ger medlen till ett nytt sätt att arbeta. ConCenT är mycket mer än att bara rulla ut ett molnbaserat IT-system. Det är ett intrikat nätverk av sammankopplade system som hanterar allt från hur vi ombord på våra konsumenter och lagrar deras data till att hantera reservdelsplanering, schemalägga våra servicebesök och skräddarsy våra marknadsföringskampanjer.
För att lyckas i denna roll behöver du ha en stark förståelse för både konsumenttjänster och IT-supportaspekter och ha ett innovativt och samarbetstänkande. Du kommer att självständigt driva och organisera de aktiviteter som krävs för att genomföra den överenskomna planen ur IT-synpunkt, hålla en mix mellan en strategisk förståelse för långsiktig vision med praktiska operativa implementeringsuppgifter.
En vanlig dag på jobbet:
Som medlem i Consumer Service Team kommer du att:
• Stödja IT-implementeringar av nya Process & Application-krav inom Consumer Services Operations IT-området.
• Hantera relationer med både interna team och externa leverantörer och driva prioriteringen av eftersläpning baserat på verksamhetens input.
• Ge IT Service Management processkunskap.
• Styrning, underhåll och kontinuerlig optimering av befintlig ITSM tillsammans med verksamhetens intressenter.


Utbildning och erfarenhet:
Tjänsten kräver:
• Kandidatexamen i valfri akademisk disciplin med en stark passion för IT.
• 1-2 års erfarenhet av IT-miljö.
• Förmåga att hantera flera, föränderliga prioriteringar samtidigt som du arbetar effektivt i en teammiljö
• Stora analyser och problemlösningsförmåga
• Excellens i MS Office-paketet, särskilt Excel och PowerBI.
• Behärskar engelska flytande, både i tal och skrift
Det är att föredra:
• Tidigare erfarenhet inom ServiceNow.
• Kreativt tänkande och erfarenhet av att använda programvara som JIRA eller Confluence.
Vad du kommer att lära dig:
• IT Service Management processer inom ett vitvaruföretag.
• Den senaste tekniken när det kommer till konsumentupplevelsen.
• Hur man arbetar i ett globalt och mångkulturellt team både fysiskt och virtuellt.
• Hur man har roligt samtidigt som man lär sig om IT och ser den betydande inverkan programmet ger globalt för människor och organisation.
Vad du får ut av programmet:
• Inlärningserfarenhet inom 14 månader
• Bruttolön 25 000 SEK
• Semesterdagar och andra företagsförmåner
• Mobiltelefon och bärbar dator
• Visumkostnader och process
• Omfördelningsstöd: lokala registreringsprocesser

Sammanfattning

Postadress

SANKT GÖRANSGATAN 143
Stockholm, 11217

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024