OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 6200 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.
MTR Nordic är koncernbolaget för MTR Nordic Group som inkluderar MTR Tunnelbanan, MTR Pendeltågen, MTR Tech, MTRX, MTR Facility Management och MTR Mälartåg. Inom koncernbolaget samlas koncernens gemensamma stöd- och ledningsfunktioner som tex. legal, lön, IT, finans, verksamhetsutveckling, HR och Kommunikation.
ARBETSUPPGIFTER
MTR söker nu en driven, erfaren och självgående IT Drifttekniker till IT i MTR Nordic. Som drifttekniker ingår du i en avdelning med sju medarbetare och rapporterar till chefen för IT Operations. I rollen kommer du att säkerställa den dagliga leveransen och fortsätta att optimera och utveckla infrastrukturen. Du kommer att ha en avgörande roll mot leverantörer och delta och driva en fortsatt teknisk modernisering av vår IT miljö.
I rollen ingår förutom daglig leverans även bland annat att:
• Delta och driva en teknisk modernisering av IT miljön
• Drifta och administrera MTR:s IT infrastruktur (främst Microsoft server och tillhörande tjänster)
• Administrering och drift av Microsoft 365 och Azure.
• Delta i projekt som teknisk specialist med ansvar för den IT- infrastrukturella leveransen.
• Kravställa mot våra leverantörer
• Ärendehantering
Tjänsten är på heltid och innefattar beredskap.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Har minst 2 års erfarenhet i en roll som drifttekniker eller annan roll som kan bedömas som likvärdig
• Har erfarenhet av Microsoftplattformen, Microsoft 365 och Azure
• Har ett gediget intresse för teknik
• Grundläggande förståelse för nätverk, brandväggar etc
• Obehindrat hanterar svenska och engelska i tal och skrift
• En relevant eftergymnasial utbildning
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av ITIL Service Management (Incident, Change, Problem Management)
• Arbetat i en kravställande roll på kundsidan eller motsvarande roll på leverantörssidan
Du är van att arbeta med människor och har förmåga att kommunicera runt tekniska frågor på ett sätt som skapar förtroende och förståelse både i verksamheten och hos våra partners. Du är van att arbeta självständigt under eget ansvar och att driva egna frågor samt är inte rädd för att fatta egna beslut i det dagliga arbetet. Genom din analytiska förmåga och lösningsorienterade förhållningssätt är du proaktiv i att förutse potentiella utmaningar och i att hitta förbättringar. Du har en nyfikenhet i att ständigt utveckla dig och att lära nya saker.