OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Ekonomiavdelningen söker vi en IT-ekonom med inriktning på beslutsstöd, budget och prognos
Vill du arbeta med ekonomi- och verksamhetsstyrning i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö!
Nu söker vi en driven och verksamhetsnära IT-ekonom.
I rollen som IT-ekonom är du ett aktivt stöd för organisationen när det gäller utveckling av och utbildning i våra beslutsstödsystem samt budget- och prognossystem. Vi använder idag, Qlik Sense och Stratsys som beslutsstödsystem och Konstrukt som budget- och prognossystem. Som IT-ekonom i gruppen kommer du att vara spindeln i nätet både i kontakter med leverantörer, controllers, ekonomer och chefer i verksamheten.
Arbetsuppgifter som ingår i rollen är att vara systemförvaltare för både beslutsstödsystemen samt för budget- och prognossystemet, vara delaktig i att prioritera och genomföra utvecklingsinsatser i systemen och hålla i alla kontakter med leverantörer. Ytterligare viktiga arbetsuppgifter är t.ex. administration av licenser och behörigheter, användarsupport, kvalitetssäkring av data och integrationer samt att ta fram riktlinjer och instruktioner.
Värmdö kommun satsar just nu fokuserat på digitalisering och automation av arbetsprocesser och i detta arbete kommer du att vara en av nyckelpersonerna och representera ekonomiavdelningen och ekonomiprocesserna i kommande projekt.
Tjänsten är placerad inom Enheten för ekonomi och styrning inom ekonomiavdelningen. Enhetens uppdrag är att ge stöd till kommunens kontor/avdelningar/bolag gällande ekonomi- och verksamhetsstyrning, planering, uppföljning och analysarbete.
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom it-stöd alt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har god förståelse för ekonomi och målstyrning och har tidigare erfarenhet av förvaltning av BI-system enligt pm3 eller annan förvaltningsmodell. Har du vana av agila utvecklingsmetoder ser vi det som meriterande. För denna tjänst krävs mycket god svenska och engelska i såväl tal som skrift.
För att lyckas med uppdraget anser vi att det är viktigt med ett positivt driv, att du har ett lösningsinriktat förhållningssätt, är analytisk och van vid att formulera och presentera resultat och siffror på ett pedagogiskt vis. Du är bra på att samarbeta med många kontaktytor samtidigt som du arbetar självständigt och driver dina frågor framåt.
Ekonomiavdelningen har ett ansvarsområde som spänner över hela det ekonomiska spektret, såsom ekonomisk planering, redovisning, uppföljning, analys, ekonomi- och målstyrningsprocesserna Avdelningen ansvarar för ekonomisystem och ekonomiadministration, samt är kommunens specialistfunktion för inköp och upphandling.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 7 mars 2021.
Urval och intervjuer sker löpande under hela ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger på 0703-426600 eller via e-post sofie.skaranger@jobbet.se .
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.