OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
It-enheten Karlstads kommun söker Servicedesk tekniker Tjänsten innebär att du dels kommer att arbeta som Call Analyst vilket innebär ett ansvar för att säkra att inkomna ärenden fylls i med fullständig information samt säkra att alla inkomna ärenden blir kategoriserade och prioriterade rätt.Du kommer att öppna inkomna obehandlade mail, ta emot samtal enligt instruktioner och överenskomna SLA, registrera call enligt instruktion och välja ärendetyp för fortsatt behandling.Tjänsten innebär också att du kommer att arbeta som Incident Analyst vilket in-nebär ett ansvar för att säkra att incidenter blir analyserade och lösta inom avta-lad tid samt att lösningar och workarounds blir implementerade.Rollen innebär också att du kommer att arbeta som Incident Koordinator vilket innebär ett ansvar för säkra att ärenden i Service Deskens 1:a linje blir behand-lade inom avtalad tid samt att ärenden eskaleras enligt procedurer.Du kommer att övervaka samtliga incidenter som stängts.Eskalera ärenden där tiden för SLA är på väg att gå ut eller har gått ut Informera berörd roll (linjechef, IM etc) då hie-rarkisk eskalering krävs. Kvalifikationer ?Kunskap om LANDesks huvudfunktioner ?Uttrycka sig väl i tal och skrift.?Erforderliga tekniska kunskaper (enligt IT-Service riktlinjer beroende på tjänst) ?Skriva samtidigt som man lyssnar ?Bred teknisk kunskap inom IT-miljö Personliga egenskaper ?Självständig ?Systematisk och strukturerad ?Balanserad ?Flexibel ?Uthållig ?Samarbetsvillig ?Serviceinriktad ?Pedagogisk ?Stresstålig ?Kundorienterad Registrera din ansökan på www.proffice.se senast den 28:e november.