OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-enhetens övergripande ansvar är att driva, utveckla och förvalta alla IT-system och applikationer som används inom Norrköpings kommun, samt inom flera kommunala bolag, tex Norrköping Vatten AB.En väl fungerande IT-miljö är avgörande för att kunna ge en högkvalitativ service till näringsliv och medborgare.IT-enhetens verksamhet präglas av en stor variation mellan våra kunders verksamhet, men också av det stora antalet användare, ca 4000 pc inom 70 skolor, samt 4000 pc på 350 administrativa enheter ingår i IT-enhetens ansvar. Kundservice är IT-enhetens främsta kontaktyta och länk ut till våra kunder.Nu behöver vi ytterligare resurser och söker därför IT-tekniker till Kundservice, Linje2/Närservice Du kommer att arbeta halvtid i Linje2 med telefonsupport för våra användare och halvtid som IT-tekniker på plats ute på enheterna.Vi sätter stor vikt i att Du har mycket god servicekänsla, då Du är IT-enhetens ansikte ut mot våra användare.Din person kännetecknas av att du: är serviceinriktad du är pedagogisk och tålmodig samt har god förmåga att kommunicera är stresstålig och har förmåga att arbeta självständigt är analytisk, noggrann och har mycket lätt för problemlösning har gott humör och är social, samt trivs med att arbeta i en större grupp.Vi söker Dig som har: minst 3 års dokumenterad erfarenhet som IT-tekniker med kundkontakt dokumenterad erfarenhet av kundsupport/servicedesk god kännedom om datorer, nätverk, skrivare samt mobila enheter erfarenhet av klienthantering (Microsoft Windows XP, Windows 7, samt tunna klienter) erfarenhet att hantera och ev.