OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fredriksons Verkstads AB är en modern tillverkningsindustri som är specialiserad på att arbeta med rostfritt stål,
kolstål och aluminium. Våra kunder omfattar flera affärsområden med höga krav på god leveransförmåga,
kvalitet och kostnadseffektiva lösningar. Vi omsätter ca 550 MSEK och är drygt 280 personer. Vårt huvudkontor
finns i Vadstena och under 2006 etablerade vi oss i Suzhou, Kina. Läs mer på www.fredriksons.se.
ARBETSUPPGIFTER
* Dokumentera och driva ärenden samt lösningar i ärendehanteringssystem.
* Hantera inkommande IT-relaterade problem från användare via telefon, e-post, eller chatt.
* Identifiera, diagnostisera och lösa vanliga IT-problem (exempelvis nätverksfel, användarkonton, lösenordsåterställningar).
* Eskalera komplexa problem till IT ansvarig.
* Administrera stödsystem inom hela verksamheten
* Dokumentation för uppföljning och kunskapsdelning
Meriterande kvalifikationer:
Active Directory, användare och datorer
Grundläggande kunskaper om nätverk
Microsoft Office 365
KVALIFIKATIONER
Microsoft Office 365
ÖVRIGT
Sedan 2006 är Fredriksons Verkstad AB en del av XANO-koncernen. XANO utvecklar, förvärvar och driver nischade
teknikföretag som erbjuder tillverknings- och utvecklingstjänster för industriprodukter och
automationsutrustning. Verksamheten är uppdelad i tre affärsenheter och koncernen finns representerad i
Norden, Estland, Nederländerna, Polen, Kina och USA. Koncernens nettoomsättning uppgår till ca 3,2 miljarder
SEK och antalet anställda är ca 1 400. XANOs B-aktie är sedan 1988 noterad på Stockholmsbörsen, www.xano.se