IT-fixare till skärholmens stadsdelsförvaltning

IT-fixare till skärholmens stadsdelsförvaltning

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Nu söker vi en IT- fixare som kommer stötta våra medborgare och verksamheter med IT- relaterade frågor.

Trivs du att på ett pedagogiskt sätt guida och stötta personer till att kunna använda mer digitala verktyg och funktioner? Är du en fena på att göra det tekniskt svåra enkelt? Här får du vara den som hjälper, engagerar och motiverar andra att kunna bli mer digitala. Vill du göra skillnad för oss och våra medborgare, se hit och läs vidare!

 

Rollen som IT- fixare

Du kommer arbeta med våra medborgare och verksamheter inom funktionsnedsättning. Här får du möjlighet att stötta främst medarbetare och brukare på Sätra Vård- och omsorgsboende och inom funktionshinder.  

 

Du kommer också ansvara för att:

- stötta äldre medborgare på dagliga verksamheten med deras IT frågor kopplat till mobiler, iPad, datorer och liknande
- utbilda och guida medarbetare i tekniska arbetsverktyg på Sätras Vård-och omsorgsboende
- skapa olika aktiviteter kopplat till IT och hålla utbildningar mot våra medborgare
- omvärldsbevaka vilka digitala verktyg som finns på marknaden och vad vi i våra verksamheter skulle kunna använda
- tillsammans med kollegor och IT-samordnare hitta forum för att nå målgruppen med olika aktiviteter
- hålla dig uppdaterad kring personuppgiftsfrågor, informationssäkerhet, avtal, regelverk, policys och riktlinjer.

 

Du tillhör enheten för stödverksamheter som riktar sig till medborgare i Skärholmen som är över 65 år. Du rapporterar direkt till enhetschef.

 

Din erfarenheter och kompetenser:

Vi söker dig som har:

- god teknisk kompetens som kan styrkas genom relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet
- har goda kunskaper i användandet av Iphone, Android samt Office-paketet
- hög digital mognad, intresse och kunskap för olika tekniska lösningar
- vana att på en grundläggande nivå utbilda och hjälpa andra i användande av digitala hjälpmedel/lösningar
- mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.

Det är meriterande för tjänsten om du arbetat i projektform.   

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter. För att lyckas i rollen som IT-fixare så behöver du ha en mycket god pedagogisk förmåga där du anpassar din kommunikation till mottagaren och deras kunskapsnivå. Vidare är du driven, strukturerad och kan arbeta både självständigt och i team. Du är lösningsorienterad och ställer lätt om vid förändrade förutsättningar.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning och är intresserad av en ny utmaning? Välkommen med din ansökan!


Mer om oss
Du omges av kollegor med stort engagemang och hög ambitionsnivå i arbetet.
Vi är en utvecklingsinriktad förvaltning där vi jobbar för helheten och verksamhetens bästa. I detta
uppdrag och på detta uppdrag får du ett utmanande och varierat arbete där du får bidra till ett bättre Stockholm. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholm Stad https://jobba.stockholm/formaner/

 

Din ansökan
I samband med din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta
urvalsarbete för den här specifika tjänsten. I ditt personliga brev vill vi att du ger en kort motivering om varför just du skulle passa för tjänsten och vad du kan bidra med i rollen.

Övrigt

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024