IT-Förvaltare mer erfarenhet av arbete med GDPR, Stockholm

IT-Förvaltare mer erfarenhet av arbete med GDPR, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 4 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivning
Rollen som IT Förvaltare kommer att ingå i ett nytt produktteam ”Digital arbetsplats” som leds av en Produktägare. Du kommer att ansvara för att verksamhetens krav realiseras i IT-stödet och att åtgärder vidtas baserat på behov av vidmakthållande och livscykelanalys för objektet.

Arbetsuppgifter:

- Ansvarig för kundens IT-arbetsplatstjänst
- Samverkar med olika delar av kundens verksamhet för att inhämta behov samt hantera ev. avvikelser
- Samverkar med onsite support för säkerställande av användarnära rutiner
- Tar fram årlig roadmap/förvaltningsplan samt samverka med våra leverantörer för genomförande
- Ansvarar för att löpande följa upp och driva progress på godkända åtgärder i roadmap/förvaltningsplan samt rapportera status och avvikelser.
- Säkerställa rutiner kring hårdvaruförsörjning, programpaketering, licensuppföljning mm.
- Medverkar med att ta fram underlag för budget samt samverkar i prognosarbetet för IT driftrelaterade kostnader och vidmakthållande
- Fakturahantering
- Rapporterar till Produktägare Digital Arbetsplats
- Leder och säkerställer att dagligt arbete bedrivs i enlighet med processer, rutiner och lagkrav för objektets IT-komponenter
- Leverantörssamverkan och leveransuppföljning mot avtal


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom offentlig sektor med roll inom IT-drift/systemförvaltning.
- Minst 2 års operativ arbetslivserfarenhet av ramverk som ITIL, PM3, SAFe och/eller Agil produktutveckling, på antingen kund- eller leverantörssidan.
- Minst 2 års erfarenhet av arbete relaterat till informationssäkerhetsklassning, GDPR, gallringsrutiner, hantering av behörigheter och övriga säkerhetsrelaterade åtgärder som krävs för både implementation av, livscykelhantering och managering av IT-tjänster och system/verktyg.
- Under de senaste 5 åren ska minst 2 uppdrag ha utförts inom området för IT-arbetsplats där tjänsten köpts eller levererats som tjänst. Arbetet kan ha utförts i roll som t.ex. produktansvarig, service manager, tjänsteleveransansvarig, teknisk delprojektledare eller motsvarande.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 5 års praktisk erfarenhet av ramverk för drift, förvaltning som t.ex. ITIL, PM3, SAFe och/eller Agil produktutveckling.
- Minst 1 års erfarenhet av licensinköp eller annan upphandling av IT-system och tjänster inom offentlig sektor (LOU/LUF).
- Minst 5 års erfarenhet av leverans av tjänster för IT Drift, support eller förvaltning inom området för IT-arbetsplatstjänst, hårdvaruförsörjning och managering av mobila enheter. Antingen på kund- eller leverantörssidan.


Önskemål om personliga egenskaper:

- Hög social kompetens med god vana av att samverka mellan flera parter, både internt och externt, kund och leverantörer.

- Mycket god administrativ förmåga krävs samt goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
- Du ska kunna uppvisa referenser på de satta kraven.
- Arbetet kommer att ske på operativ-taktiskt nivå för att vidmakthålla tjänsteleverans med hantering av vissa förändringar och problemhantering. Arbetet sker i mycket nära samarbete med kundens IT Drift- och supportlevernatör. Kunden är i mycket hög grad outsourcade inom IT Drift och Förvaltningstjänster.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024