IT Frontline support - Customer Experience

IT Frontline support - Customer Experience

Arbetsbeskrivning

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Nu söker vi en medarbetare som IT Frontline Support – Customer experience till ISS! I den här rollen kommer du att vara den första kontakten med vår kund när de behöver support i olika IT-frågor. Vi söker dig som har ett stort IT-intresse och brinner för att leverera en service -och kundupplevelse i världsklass.

Ditt primära fokus kommer vara att

• Ge slutanvändarsupport i Tech Lobbyn med kunden i fokus och med hög servicenivå.
• Felsöka IT-problem genom att identifiera problemet, lösa enkla frågor och eskalera mer komplexa frågor till relevant team.
• Tillhandahålla kunden hårdvara.

Assistera med att

• Starta upp PC:s
• Mötesrumsupport

Dagliga arbetsuppgifter kan vara att

• Vara den första kontaktpunkten för kunder som besöker Tech Lobbyn och genom ett kundfokuserat tänkesätt se till att alla kunder känner sig välkomna när de anländer, och känner sig säkra på deras problem blir lösta eller kommer att lösas när de lämnar Tech Lobbyn.
• Bistå med att leverera utrustning inklusive installation av hårdvara/programvara för nyanställda, och ta emot maskinvara från anställda som slutar.
• Hjälpa till med (eller samordna) reparation av slutanvändarens hårdvara och ominstallation av programvara vid behov för att lösa slutanvändarens incidenter.
• Lösa ärenden kopplat till slutanvändarprogram och hårdvara av företagsstandard, inklusive mobil-/handhållna tekniker.
• Utföra kapitalförvaltningsaktiviteter (anskaffning, inleverans, lager, spårning, distribution)
• Upprätthålla en grundlig förståelse för IT-serviceorganisationen och tjänsteerbjudanden för att kunna identifiera hur man bäst kan hantera behoven och incidenterna för slutanvändarens teknik.

Kvalifikationskrav

• Kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
• Gymnasieutbildning
• Minst 1 års erfarenhet av kundservice, face-to face

Allmän förståelse och erfarenhet av IT-teknik inklusive:

• MS Windows
• MS O365 och Outlook
• Smartphones, IOS och Android
• Skrivare
• Mötesrum utrustning, monitorer, högtalare, kameror.
• Nätverk och fjärranslutningar

Du som söker har

• Stor social kompetens och god förmåga hantera olika typer av människor. Förmåga att bedöma kundernas supportbehov när de anländer, sedan tillhandahålla lösningar eller dokumentera problemet och vidarebefordra till relevant mottagare.
• Utmärkt kundserviceattityd. Motiveras av lösa kundens problem och att lära av erfarenheter från varje kundkontakt.
• Kunnig inom teknik och ha ett genuint intresse för IT.
• Villig att lära sig och anta utmaningar i en miljö med högt tempo.

Vi erbjuder

I rollen som IT Frontline Support – Customer Experience får du vara med och påverka både rollen samt din utveckling inom bolaget. Det är en helt ny tjänst på ISS, och du kommer att kunna få möjlighet att bidra till rollens utveckling och arbeta på plats hos en av våra spännande kunder. ISS är ett globalt bolag med en stark lokal närvaro som från starten har en stabil grund i kombination med en entreprenörsanda.

Då ISS är ett av världens största tjänsteföretag inom Facility Management så finns det omfattande utvecklings- och karriärmöjligheter inom brett varierande områden.

Anställnings omfattning

Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning, omfattningen är heltid. Placering är i centrala Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande, varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef; rebecka.nilsson.gauffin@se.issworld.com

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ISS Facility Services AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Postadress

Norra Järnvägsgatan 52
SKELLEFTEÅ, 93137

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024