IT-handläggare

Arbetsbeskrivning

AOV:2015:23


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Arbetsuppgifter
Tillsammans i gruppen arbetar ni med att ge stöd till verksamheter och enskilda i IT-frågor, att optimera verksamhetssystemet och arbetsprocesserna för största verksamhetsnytta. På ett konsultativt sätt förväntas du göra nödvändiga anpassningar, föreslå förbättringar och fånga upp nya behov från verksamhetens användare.

I arbetet ingår också systemadministration, användarsupport, felsökning, utveckling av rutiner, planering och genomförande av utbildning för användare samt framtagning av rapporter och statistik. I arbetet ingår även att delta i utvecklingen inom IT-området liksom samverkan med andra förvaltningar.

Kvalifikation
Du som söker skall ha en akademisk examen inom IT eller annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du kan också ha en KY utbildning inom IT.

Vidare kräver arbetet som IT-handläggare en yrkeserfarenhet där liknande arbetsuppgifter ingått. Du har arbetat som kvalificerad användare i olika system och har en bred datorvana. Du har även grundkompetens inom Officepaketet. Arbetet kräver B-körkort.

Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av arbete med IT-utveckling, samt systemförvaltning och projektledning. Det är även önskvärt att du arbetet med att ta fram utdata som underlag för analys - och verksamhetsuppföljning.

Har du dessutom erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita IFO och erfarenhet av arbete inom socialtjänsten ser vi detta som meriterande.

Du har förmåga att tydligt se samspelet mellan teknik, människa och verksamhet och en blick för en användares arbete i ett system. Du serviceinriktad, har lätt för att kommunicera och pedagogiskt förklara. Vidare har du en god förmåga att självständigt planera, driva och prioritera det dagliga arbetet samt en god förmåga att samarbeta med personer i alla led, såväl internt som externt.
I arbetet förekommer dokumentation och kommunikation som kräver att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning, 100%. Med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Pål Sander, Verksamhetschef, 0733-13 62 15
Annika Eriksson, IT-samordnare, 044-13 58 70

För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, Vision, 044-13 48 83
Lena Hagerman, SACO, 044-13 69 96

Sista ansökningsdatum
2015-03-11

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Allmän visstidsanställning, 100%.
  • Publicerat: 24 februari 2015

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024