OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
https://karlskoga.se/omkarlskoga
Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.
På förvaltningen finns enheter för administrativ service, personal, ekonomi, information/kommunikation och IT.
Karlskoga kommun jobbar hårt för att digitalisera sina verksamheter och arbetssätt. IT-verksamheten är en viktig del i kommunens digitaliseringsresa och ska vara ett stöd i det arbetet. Office 365 är utrullad i stort och vi har behov av personal som kan hantera dess olika delar.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-handläggare ingår uppdrag som incidentmanager. Du kommer att ingå i vårt team som ger support till alla kommunens verksamheter. Vi har påbörjat en resa mot nya arbetssätt med hjälp av ITIL och ser att du stöttar dina medarbetare i den fortsatta resan.
I dina arbetsuppgifter ansvarar du för att ta emot inkommande samtal och mail från kunder och handhar de ärenden som kommer in. Du arbetar dagligen med användarnära problemlösning inom Windows 10, AD och Office 365.
I ditt uppdrag har du ett nära samarbete med Problem Management och våra team för att definiera problem som upptäcks i leveransen och för att lösa incidenter och request.
Du kommer aktivt arbeta med analys av våra ärenden, göra uppföljningar och säkerställa att våra SLA:er uppfylls och rapporteras. Du kommer således att ansvara för att identifiera, dokumentera och driva förbättringar av leverans.
Servicedesken är ditt hjärta där du sköter bemanningen enligt schema, lär upp nya medarbetare och vidareutvecklar dem.
KVALIFIKATIONER
Utbildning på lägst gymnasienivå.
Du ska tidigare ha jobbat enligt ITIL eller annat processorienterat arbetssätt i ditt dagliga arbete. Du bör ha dokumentationsvana och förstå processkartläggning.
Office365 är en stor del av vår organisations dokument- och kommunikationsplattform. Du bör ha kunskap om detta och kunna lösa användarrelaterade problem.
Vi ser gärna att du har B-körkort.
Om du har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-området, är certifierad inom ITIL och har erfarenhet som Incident Manager, alternativt i liknande yrkesroll är detta meriterande.
Du kommer att jobba i en miljö där förändringar tillhör vardagen. Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse
Du skall vara ansvarstagande, initiativrik och självgående samt ha förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på god svenska. Vi tycker det är viktigt att du har social kompetens, är en lagspelare och kan kommunicera bra med alla målgrupper. Du har alltid kunden i fokus.
Det finns goda möjligheter till utveckling inom rollen för att bredda dina kunskaper.
ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.