OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Funktionen är placerad vid enheten för intern service/controlling, förvaltningsavdelningen. Placeringsort är Linköping.
Polismyndighetens i Östergötlands län är en av landets 21 polismyndigheter och ansvarar för polisens verksamhet i länets 13 kommuner. Myndigheten har ca 870 anställda varav ca 660 poliser. Myndigheten är organiserad i fyra avdelningar: Kriminal-,ordnings- , närpolis- och förvaltningsavdelningen.
Vid polismyndigheten används ett stort antal egenutvecklade och verksamhetsspecifika IT-system tillsammans med ett antal Windows-baserade system. Totalt finns ca 700 pc-arbetsplatser inom myndigheten.
Dina arbetsuppgifter:
Vara kontaktperson gentemot Polisväsendets IT-stöd (PVIT) lokalt och centralt.
Vara beställare av varor, tjänster, och systemåtgärder som levereras/utförs av PVIT
Koordinera tekniska installationer/förändringar.
Initiera tekniska lösningar samt medverka vid genomförandeprojekt.
För systemägarnas räkning genomföra behörighetsrevisioner och administrera behörighetsprofiler.
Vara support- och samverkansperson i systemförvaltningsfrågor.
Handlägga IT-säkerhetsfrågor
Utföra övriga uppgifter inom det IT-relaterade området vid myndigheten.
Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Du skall ha lämplig utbildning inom IT-området från högskola/universitet samt erfarenhet av verksamhetsanknutna IT-system, gärna i ett utvecklings-.drift- och/eller förvaltningsperspektiv.
Vi värdesätter din förmåga att prioritera, verka för långsiktiga lösningar och ta ansvar. Som person är Du positiv och utåtriktad. Du har lätt för att samarbeta och kan driva ditt arbete självständigt. Du måste kunna uttrycka Dig väl i tal och skrift. Du bör också kunna initiera och driva projekt.
Arbetsuppgifterna kommer att generera ett brett kontaktnät såväl inom som utom myndigheten.
Vi ser gärna att det finns personer med olika etniska eller kulturella bakgrunder bland de sökande. Vi eftersträvar också en jämn könsfördelning.