IT- handläggare, med placering i Stockholm

IT- handläggare, med placering i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med IT-behörigheter där du kan göra skillnad på riktigt? Är du som person prestigelös, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga? Varmt välkommen att söka tjänsten som behörighetshandläggare på Polismyndighetens IT-kundservice.
Arbetsplatsbeskrivning
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Polisens IT-avdelning har ca 950 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 34 000 medarbetare.
Behörighetscenter är uppdelat på två grupper och tillhör sektionen produktstöd under enheten It-kundservice. Behörighetscenter bemannar polismyndighetens nationella process för behörighetshantering. Personalen som består av totalt 26 handläggare, är placerad på 11 olika orter från Malmö i söder till Luleå i Norr och arbetar nationellt.
Vi sitter centralt på Kungsholmen.
Arbetsbeskrivning
Behörighetscenter har som huvuduppgift att handlägga behörighetsansökningar till polisens it-system, tilldela behörigheter, revidera befintliga behörigheter och göra felsökning i andralinjens support.
Utöver vårt huvuduppdrag medverkar vi vid införandet av nya system, dokumenterar rutiner, förbättrar och effektiviserar behörighetsprocessen.
Kvalifikationer
Formella krav
Vi söker dig som har:
Relevant gymnasial utbildning alternativt motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten kan bedöma som likvärdig
Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift
Erfarenhet av IT-system i teknisk miljö
Minst 2-års dokumenterad erfarenhet, inhämtad de senaste 3 åren, inom administrativ support och eller teknisk kundservice.

Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av följande:
Praktisk erfarenhet av behörighethantering inom senaste 3 åren i större organisationer.
Goda kunskaper i ärendehanteringssystem
Erfarenhet av förändringsarbete

Beskriv så utförligt som möjligt de uppdrag du deltagit i, så ditt ansvar tydligt framgår och hur du har arbetat.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och har en drivkraft att vilja skapa verksamhetsnytta. Du behöver vara serviceinriktad, strukturerad och kunna prioritera det som är viktigast för helheten. Vi ser vidare att du har bra teknisk förståelse.
Då arbetet sker i team är det viktigt att du kan samarbeta med andra.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta gruppchef Elin Larsson, tel. 010-565 69 90 alt gruppchef Helene Omberg, tel. 0105639213
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: elin.melkersson@polisen.se
Fackliga företrädare
Fredrik Bergh, SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 38710
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 77 092
Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 16 627
Övrig information
Anställning
Tillsvidareanställning
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering IT-avdelningen på Kungsholmen, Stockholm

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 3/11 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A610.142/2020 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A610.142/2020 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten BODEN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2020
  • Ansök senast: 3 november 2020

Postadress

Garnisonsgatan 6A,
BODEN, 96161

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024