OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
till vår produktionsavdelning med placering i Sundbyberg.
Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Kronofogden bedriver ett långsiktigt förändringsarbete med siktet att vi med kundens fokus förbättrar verksamheten och klarar mer med mindre resurser. De kommande åren förstärker vi arbetet med att förebygga betalningsproblem och inför ständiga förbättringar som ett arbetssätt. De flesta av alla medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för att bidra till resultatet och till att utveckla verksamheten.
Den här tjänsten är placerad på kansli 1, inordnat under produktionsstödsenheten, och du rapporterar till kanslichefen.
Ditt nya arbete
Du ser till att befintliga it-stöd inom respektive verksamhetsområde nyutvecklas och förvaltas så att varje system levererar bästa stöd till verksamheten. Arbetet sker i linje med IT-strategin, målarkitekturen samt övriga strategier och riktlinjer. Arbetet förutsätter ett nära samarbete med den operativa verksamheten, it-leverantören, it-avdelningen, övriga roller på kansliet. Som it-handläggare/systemförvaltare förväntas man kunna arbeta med flera olika verksamheter och it-stöd och är specialist inom dessa områden.
Exempel på arbetsuppgifter:
• löpande dialog med enhetschefer och teamchefer i olika it-relaterade utvecklingsfrågor,
• samordna beställningar för verksamhetsutveckling i samverkan med it-samordnaren,
• tillsammans med kronofogdens it-avdelning planera och genomföra justeringar i it-stöden,
• medverka i utveckling av arbetsmetoder, arbetssätt och riktlinjer.
• Kravhantering och acceptanstester.
Vi söker dig som;
• har relevant högskoleutbildning om 120/180 poäng
• har erfarenhet av att ha arbetat med it-frågor på operativ nivå
• har erfarenhet av att förvalta/utveckla it-system
• har erfarenhet av att arbeta i en outsourcad it-miljö
• har goda kunskaper om hur it-systemen påverkar och möjliggör arbetssätt och arbetsmetoder
Det är meriterande om du har utbildning inom kravhantering samt om du har arbetat med projekt, Vi ser också att det är meriterande om du har erfarenhet av att leda workshops.
Dina egenskaper.
För att lyckas i rollen ser vi att du har en analytisk förmåga samt att du kan arbeta strukturerat och metodiskt. Du fokuserar på kunden och är lösningsorienterad samt arbetar självständigt mot mål och resultat. Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för at förklara komplexa problem och samband. Vi ser också att du har en mycket god samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Urvalstester kommer att användas.
Information
Anställningen är tillsvidare.
Vi tillämpar provanställning på sex månader.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53