IT helpdesk-specialist till Gilbarco!⛽

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Wrknest söker nu en IT helpdesk-specialist som vill ge teknisk support till Gilbarco i Bromma - en världsledande tillverkare av utrustning och teknologi för tankning och närbutiker. Gilbarco finns runt om i Europa och ägs av Vontier som sitter i USA. De är specialiserade på att ge service till olika bensinstationer och har utvecklat många interna system som gör branschen mer molnbaserad.

På Gilbarco kommer du in i ett bolag med en uppskattad tjänst, kunniga kollegor och en hjälpsam miljö. Du kliver in i ett företag med cirka 70 personer i Sverige och en företagskultur som ger stora möjligheter till utveckling internt och en lång karriär. Detta är en fantastisk möjlighet för någon som är villig att utvecklas och öka sina kunskaper inom olika tekniker, branschledande produkter och lösningar.

Denna roll är ett konsultuppdrag på 6-12 månader med goda chanser till förlängning eller överrekrytering.

Dina framtida arbetsuppgifter

Gilbarcos helpdesk är indelad i first och second line support. Nu söker de en person till deras second line support som kommer hantera ärenden som först line support inte kan lösa. Som help desk specialist så utför du problemsökning på distans för att ge lösningar i realtid och erbjuda support i alla våra produkter, både till våra kunder och medarbetare ute i fält. Du hanterar och löser systemfel relaterade till mjukvara, mjukvaruuppgraderingar för oljebolag och ger support till våra fältservicetekniker. Du använder även fjärrövervakningsverktyg för proaktivt underhåll. Du löser uppgifter självständigt och du har alltid ditt team som stöttar dig när du behöver det. Du fungerar även som intern IT för det svenska Gilbarco-teamet. Det kan tänkas tillkomma beredskap på kvällar och helger ca. en vecka per månad.

Vi söker dig som har

- Flera års arbetslivserfarenhet av någon form av IT-support/Helpdesk, gärna på 2nd line nivå
- Relevant utbildning inom IT, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Gedigen förståelse för IT, automatiserade system och kompetens inom nätverkskommunikation
- Goda kunskaper i svenska och engelska


Vi ser det som ett plus om du även har

- Branscherfarenhet
- Erfarenhet inom programmering


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är lösningsorienterad, nyfiken, flexibel och stresstålig. Vi ser också gärna att du har social kompetens, ett stort intresse av teknik och en otrolig hunger att lära dig nytt inom detsamma.

Övrig information

Start: Omgående, t.ex. 1 augusti

Plats: Bromma, Stockholm

Omfattning: Heltid, 100 % (h/v)

Anställningsform: Konsultuppdrag på 6-12 månader med goda chanser till förlängning eller överrekrytering.

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

WHO ARE GILBARCO

The world depends on Gilbarco Veeder-Root products to stay moving. We are the worldwide technology leader for retail and commercial fueling operations. We continue to evolve as smart cities, urbanization, electrification of vehicles, and advanced vehicle diagnostics drive the industry forward. Offering the broadest range of innovative, integrated solutions in the industry, Gilbarco Veeder-Root has delivered value, built extraordinary teams, and earned customer trust for more than 150 years. To learn more about us visit: www.gilbarco.com (http://www.gilbarco.com/).

WHO IS VONTIER

Vontier is a $3B global industrial technology company focused on smarter transportation and mobility. Our six operating companies-Gilbarco Veeder-Root, Global Traffic Technologies, Teletrac Navman, Matco Tools, Hennessy Industries, and DRB Systems-are united by a powerful purpose: mobilizing the future to create a better world. Our portfolio of trusted brands includes market-leading expertise in mobility technologies, retail and commercial fueling, fleet management, telematics, vehicle diagnostics and repair, and smart cities. Vontier’s pioneering solutions advance safety, security, efficiency, and sustainability worldwide.

Energized by our shared purpose and values, we have a strong culture shaped by a deep organization-wide commitment to inclusion, diversity, and equity (ID&E) and environmental, social, and governance (ESG). Eight vibrant global employee resource groups serve as powerful focal points for connection, community, and advocacy, and we actively support community causes through Vontier Cares. We offer flexible remote and in-person, open-space work options.



Innan anställning kan bli aktuell kommer en bakgrundskontroll att genomföras av kunden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024