IT Helpdesk - System support

IT Helpdesk - System support

Arbetsbeskrivning

Är du en supporttekniker med erfarenhet inom området? Är du en person som är serviceminded, gillar att lösa tekniska problem samt tycker om att och kavla upp ärmarna när det behövs?
Då är det här något för dig!

Ditt framtida team:
Du kommer att vara en del av ett team av tekniker som underhåller och ger support för en rad av våra system, bl.a. Salesforce, intranät, MS Teams, Active Directory etc. Teamet är ett prestigelöst gäng med sju kollegor där ni kommer att ge support till alla Axis 4000 anställda globalt.

Du och ditt team kommer att vara ansvariga att hjälpa till med accesser, support för hur systemen ska användas, rapportera till utvecklarna eventuella buggar och förslag till förbättringar.

Rollen:
Du skall aktivt säkerställa att våra system för internanvändning fungerar som de ska och se till att alla våra organisatoriska strukturer är korrekt samt hjälpa till att vidareuppbygga de. Exempel på arbetsuppgifter:

* Support via ärendehanteringssystem (ServiceNow), telefon och via besök
* Användar- och grupphantering i AD & ansvarig för dess datakvalitet
* Behörighetshantering till system och tjänster
* Supportera våra system för CRM, Marknadssystem, Intranät etc
* Felsökning och problemlösning
* Skapa och underhålla dokumentation och processer
* Synk med andra team där det finns systemkopplingar, t.ex. HR

Vem är du?
Du har någon form av utbildningsbakgrund inom IT kunskap eller arbetserfarenhet av liknande uppdrag. Att du är en teamspelare är en självklarhet, samtidigt som du kämpar för att bli lite bättre för varje dag. Förutom kunskap och erfarenhet av ansvarsområden som nämndes ovan, så har du även med dig några av följande:

* Användarfokus och serviceminded
* Du brinner för att lära dig hur olika system hänger ihop
* Du brinner även för att effektivisera arbetsflöden och systemen

Dessutom tror vi att du är en stresstålig, strukturerad och utåtriktad person och har lätt för att engagera dig i sitt dagliga arbete.

Du talar flytande svenska och är även duktig i engelska, då vi även ger global support.

Hur är det att jobba med oss?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är centrala delar.

Du ska gilla att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel - för att nämna några.

Redo att agera?
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Helene Löfqvist 076-175 46 59

Vi granskar ansökningar kontinuerligt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axis Communications AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Liknande jobb


IT Business Analyst

IT Business Analyst

21 november 2024

IT-strateg/verksamhetsutvecklare

21 november 2024

20 november 2024