OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 58 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.
Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Vi hoppas du vill vara med och förenkla människors vardag och hjälpa dem att uppnå sina drömmar.
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 360 anställda och omsätter drygt 500 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-service
• Kundservice
Kundservice ger service till förvaltningens kunder via telefon, epost, besök och elektroniskt registrerade ärenden. Kundservice består av Felanmälan fastighet, servicedesk IT, Fordon och Logistik, Administration, Controllers, verksamhets vaktmästare samt växel
Kundservice söker nu en IT Helpdesktekniker
ARBETSUPPGIFTER
Som Helpdesktekniker ingår du i ett team som huvudsakligen ansvarar för telefonsupport till användare. Men du kommer även att arbeta med administrativa uppgifter som behörigheter och olika slags IT-beställningar samt att ta emot fysiska besök.
Även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha någon form av IT-relaterad eftergymnasial utbildning och skall ha erfarenhet av kundsupport.
Du har grundläggande nätverkskunskaper och goda kunskaper inom Microsoft-produkter, framför allt AD, Office paketet, Windows och Exchange.
Du är van att jobba i högt tempo. Det är viktigt att du som person ser en utmaning i att lösa problem och är serviceinriktad. Vi värdesätter personliga egenskaper som flexibilitet, god kommunikationsförmåga och förmåga att prioritera.
Erfarenhet av processinriktat arbetssätt och ITIL-kunskaper är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40