Arbetsbeskrivning
Vi stärker vårt supportteam och söker därför en serviceinriktad helpdesk/supporttekniker.
Skånesemin tillhandahåller via vårt majoritetsägda dotterbolag Svensk Husdjurstjänst toppmoderna och effektiva verktyg till över 760 kunder via bland annat plattformen TopCow®.
Som IT tekniker på Skånesemin arbetar man självständigt men i nära samarbete med andra IT tekniker och externa samarbetspartners. Viss internsupport till våra produktionsrådgivare, veterinärer, husdjurstekniker och avelsrådgivare ingår också samt öviga relevanta arbetsuppgifter. Via ärendehanteringssystem följer vi upp vårt supportarbete och arbetar till största delen med distanssupportverktyg.
För att passa till denna tjänst hos oss på Skånesemin har du en kunskap inom teknik och IT samt erfarenhet av fjärrstyrningsprogram som Teamviewer eller motsvarande. Kundrelationer och service är viktiga i tjänsten. Erfarenhet av mjölk- och nötköttsbranschen samt support är meriterande och du hanterar Officepaketet (Word, Excel etc.). Vi utgår från att du tycker det skulle vara stimulerande att vara med och utveckla kompetensen både hos lantbrukare och personal. Personligen är du positiv, initiativtagande, flexibel och noggrann. Vi erbjuder dig ett spännande och flexibelt arbete på en modern arbetsplats med moderna system där vi har roligt när vi jobbar! Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort är Hörby och arbetsgrad kan diskuteras. Möjlighet att arbeta delvis hemifrån.