IT-hjälte till helpdesk!

Arbetsbeskrivning

Flera av våra kunder efterlyser nu förstärkning till deras IT-supportteam! Är du användarnas hjälte när det kommer till IT-knipor?

Din vardag

Rollen är som 1st line supporttekniker och innebär att du en vanlig dag på jobbet ger support via telefon, mail och fjärrstyrning till användare i IT-knipor. Du sorterar och prioriterar ärenden allteftersom de kommer in och löser majoriteten. Resterande ärenden eskaleras vidare till 2nd line. Med hjälp av din pedagogiska förmåga hjälper du användare med allt ifrån installationer och felsökningar av mjukvara till identifiering och hantering av hårdvaruproblem. Du kommer hantera både enkla och mer komplexa ärenden, vilket innebär att tidsåtgången kan variera. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att alltid åtgärda problemet och leverera kvalitativ service till användarna! Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel.

Vem är du?

AnsökanArbetet ställer krav på såväl hög serviceförmåga som tekniskt kunnande, därför ser vi gärna att du har grundläggande teknisk kunskap och praktisk erfarenhet av arbete i helpdesk. Har du även gymnasial IT-utbildning och/eller YH- eller KY-utbildning inom IT-området är det meriterande.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Känns rollen inte 100% rätt? Sök ändå via vår spontanansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2020
  • Ansök senast: 23 september 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024