IT Infra Technician till Synsam Innovation Center

IT Infra Technician till Synsam Innovation Center

Arbetsbeskrivning

Flytten av vår glasögonproduktion från Asien till Frösön utanför Östersund är ett historiskt viktigt steg i vår strävan efter att bidra till ett minskat klimatavtryck, och vårt mål att skapa skillnad som syns. Det är också en satsning som skapar många nya, spännande arbetstillfällen. Vi har redan kommit i gång med rekryteringen, och just nu letar vi efter en IT Infra Technician till Synsam Groups nya fabriks- och innovationscenter.

Om rollen
Synsam Innovation Center innebär en utveckling och resa mot något helt nytt och unikt, med starkt fokus på kvalitet och hållbarhet. I rollen som IT Infra Technician blir du en viktig pusselbit i det arbetet, med ett operativt helhetsansvar för produktionsanläggningens IT-infrastruktur. Du har en viktig roll när det kommer till att såväl bygga upp som att säkerställa en stabil driftsmiljö av hög kvalitet i en verksamhet där IT-driften är kritisk.

Dina uppgifter i rollen innebär bland annat att tillsammans med Synsam Groups IT-driftsorganisation:


• Säkerställa produktionsanläggningens IT-drift, vilket exempelvis innefattar nätverk, serverdrift, säkerhet, backup, lagring och hårdvara
• Arbeta med kravställning mot leverantörer gällande lokal IT-drift (t ex Microsoft, Cisco, Cisco Meraki mfl.)
• Säkerställa arbetet med lokal IT-drift, samt samarbeta med den lokala verksamheten och vid behov supportera i driftsrelaterade frågor
• Vid behov delta i projekt kopplat till verksamheten, men även pågående förbättringsarbete inom Synsam Groups totala IT-drift

Profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har:


• Minst 3 års erfarenhet av arbete i en liknande roll, sannolikt i en komplex IT-miljö
• Erfarenhet av konfigurering och drift av nätverk (router, switch, brandvägg) och servermiljö, PC, Active Directory
• Erfarenhet av arbete i Windowsmiljöer
• Svenska och engelska i tal och skrift och mycket god kommunikationsförmåga

Du är en engagerad och lösningsorienterad person som är duktig på att få saker att hända. Du är inte rädd för att hugga tag och hjälpa till där det behövs, samarbetar gärna med andra i organisationen och kommunicerar effektivt med kollegor på olika organisatoriska nivåer på ett pedagogiskt sätt. Du säkerställer hög kvalitet i ditt arbete genom att ta ledarskap för och säkerställa att saker genomförs.

Utöver detta ser vi det som naturligt att du delar Synsam Groups värderingar – för oss är kunden alltid nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.

Om tjänsten

• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start under hösten 2021, enligt överenskommelse
• Placeringen är på Synsam Group Innovation Center i Östersund
• Ansökan sker endast elektroniskt genom länken nedan. Urval sker löpande och det innebär att rollen kan tillsättas på kort varsel. Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök genom länken redan idag!

Om Synsam
Synsam Group är en av Europas ledande aktörer inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens olika livsstilar och behov av ögonhälsa. Koncernen finns i Norden, har cirka 3000 medarbetare och en total omsättning på cirka 4 miljarder SEK. Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Synsam Group har genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept drivit en tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa. Synsam korades för tredje året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2021

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synsam Group Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024