OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara del av ett bolag som är i position att påverka en hel transportbransch? Ett bolag som kan göra skillnad gällande cirkulära och hållbara transportlösningar? Om detta ligger dig nära hjärtat är du åtminstone välkommen att söka. Till detta uppdrag söks primärt en person som vill bli anställd av kunden. Om endast konsultrollen/konsultuppdraget är av intresse får du gärna ange detta i din ansökan.
Uppdragsbeskrivning
Administration av Kundens infrastruktur upp till och med hypervisor. Uppdraget avser Microsoft främst, erfarenhet av Linux teknik är fördelaktig, och lagring. Beställningar och felsökning etc. kopplad till denna teknik.
Kunden efterfrågar en systemtekniker med kompetens inom infrastruktursystem så som operativsystem, nätoperativsystem, server och klientrelaterade programvaror, virtualiserings- och klustringsprogramvaror, paketering, certifiering samt distribution och, middlewareprogramvaror samt integrationen systemen emellan.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst ett referensuppdrag som styrker personens kompetens/egenskaper gällande systemtekniker. Om uppdrag fortfarande pågår ska det innehålla tydliga delar som har levererats.
- Erfarenhet av uppdrag inom Red Hat Enterprise Linux (RHEL)
- Erfarenhet av uppdrag där VMware har använts som hypervisor
- Erfarenhet av infoblox samt Quest/AD hantering
- Erfarenhet av shell scriptning för script automatisering mot stora miljöer
- Erfarenhet av att ha arbetat med primärt Windows infrastruktur i driftmiljö, och sekundärt Unix/Linux.
- Vana att arbeta nära DevOps-team
- Erfarenhet av att jobba med backuplösningar
- Erfarenhet av att självständigt leda och driva aktiviteter inom olika projekt arbeten.
- Uppdraget kräver goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Tidigare erfarenhet från e-commerce, retail, e-handel.
- Erfarenhet av cloud-drift så som AWS eller Azure med tillhörande tjänster.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige samt totalt 4 länder globalt.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström