IT-Installationstekniker

IT-Installationstekniker

Arbetsbeskrivning

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Om arbetsplatsen
Digitaliseringsavdelningen på Huddinge kommun står inför en spännande resa de kommande åren då kommunen satsar på att bli en av de främsta digitaliseringskommunerna i Sverige. Invånarantalet i Huddinge förväntas vara ca 150 000 personer år 2030. Invånarens förväntningar på kommunen ökar i och med den tekniska utvecklingen. Kommunen behöver i högre grad utgå från invånarens behov och önskan om att genom mer moderna sätt komma i kontakt med kommunen.

Den nybildade digitaliseringsavdelningen ansvarar för kommunens fortsatta utveckling kopplat till digitalisering. Detta innebär att i en komplex IT-miljö se IT som möjliggörare och inte som enskild värdeleverens. Avdelningen ska proaktivt leda verksamheterna in i och igenom den digitala transformationen och avdelningen har också ett särskilt ansvar för framtidsfrågorna inom kommunen.

På Digitaliseringsavdelningen arbetar idag c:a 47 personer, varav 9 personer i gruppen IT Helpdesk och Telefoni. Gruppen hanterar allt som gäller våra kunders datorer, applikationer, skrivare samt mobila enheter och telefoni.

Huddinge kommuns IT-miljö består av :
33000 användarkonton varav ca 8000 är personal
7000 datorer (stationära och bärbara)
Nätverk till 280 adresser (både trådlöst och trådat)
800 nätanslutna skrivare, 1700 lokalt anslutna
3600 telefonanknytningar, >2000 mobiltelefoner
400 system/program
c:a 25000 ärenden per år hanteras av IT Helpdesk


-

Om arbetet
I din roll som installationstekniker stöttar du främst Socialförvaltningens digitala arbetsplats. Du hjälper verksamheten inom flera tekniska områden som t.ex. stöd vid montering och inkoppling av utrustning, livscykelhantering av deras datorpark, samt inventariehållning, uppstartsstöd för nyanställda vid behov, samt stöd gällande skrivarhantering.



Din profil
Vi söker dig som har goda kunskaper och erfarenhet inom IT-hårdvara, mjukvara (Windows 10 och M365), framför allt inom klientdatorer, skrivarhantering, mobila enheter (inklusive mobiltelefoner och läsplattor, främst av märken Samsung och Apple) och övrig periferiutrustning.

För att nå framgång i rollen behöver du ha grundläggande kunskaper och erfarenhet inom drift och infrastruktur på plattformar vanliga inom kommuner, exempelvis Active Directories, M365 etc. Vi ser också gärna att du har grundläggande nätverkskompetens.

Vi söker dig som har förmåga att lösa uppgifter på ett flexibelt och kreativt sätt med god kvalitet, samtidigt som uppsatta regelverk följs. Du är bra på att lyssna och dela med dig av din kompetens och vi ser gärna att du som person är socialt utåtriktad. Då rollen innebär mycket kundkontakt som t.ex. att lyssna, ställa frågor och föra dialog med användare och kollegor för att effektivt lösa problem, behöver du vara både strukturerad och noggrann och ha en mycket god kommunikationsförmåga.

Rollen ställer krav på goda svenskakunskaper, i både tal och skrift, samt B-körkort.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se Facklig kontaktinformation

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huddinge kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024