IT-intresserad kundtjänstmedarbetare som vill göra skillnad

IT-intresserad kundtjänstmedarbetare som vill göra skillnad

Arbetsbeskrivning

Sökes: IT-intresserad kundservicestjärna till cool startup. En ambitiös person som sprider glädje och värme bland sina kollegor och till kunder.
Finnes: Ett fantastiskt team som finns för varandra och som dagligen gör skillnad för tusentals människor. Ett familjärt företag med stark tillväxt där du har stort utrymme att vara med och påverka och hjälpa människor varje dag.


Om tjänsten
Nu vill vi ha en IT-stjärna till vårt fantastiska kundtjänstteam, kort sagt letar vi efter dig som är intresserad av IT, är serviceminded utöver det vanliga och som verkligen brinner för att leverera kundservice i världsklass! Du har ett stort IT-intresse och kan hantera enklare IT-relaterade problem som kan uppstå.
Låt dig inte luras av den till synes klyschiga beskrivningen – vi är uppriktiga! Vi letar efter betydligt mer än ”It’s a living!”, du ska snarare se kundservice som ”It’s a lifestyle!”.
Vi arbetar inom en samhällsviktig funktion och hjälper tusentals människor varje dag. Våra kunder är några av samhällets sanna hjältar, som förtjänar den absolut bästa servicen.
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir därför att ge service i världsklass via telefon, chatt och mail, med siktet inställt på att skapa kundupplevelser långt över förväntan. Vid sidan av det kommer du även vara första linjens IT-support och hantera enklare support och felsökningar i våra arbetsredskap, både hårdvara och mjukvara.
Tjänsten avser heltid, provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Start omgående.


Arbetstider
Arbetstiderna är vanliga kontorstider 8-17 samt beredskapsarbete några kvällar och helger i månaden utanför kontorstider. Beredskap innebär att du är tillgänglig på telefon för att kunna ta tolksamtal och akutbokningar på kvällar, helger och nätter när du har beredskap. I dagsläget har varje medarbetare ca 4 beredskapspass.
Arbetet utgår från vårt kontor på centrala Södermalm i Stockholm, beredskapsarbetet utgår hemifrån.


Absoluta förutsättningar för att lyckas i/vara rätt för rollen
Det är förstås många bitar som ska stämma överens, och för att du över huvud taget ska trivas såväl i rollen som med oss i allmänhet är vi övertygade om att följande tre komponenter är extra viktiga:
Service som drivkraft; Du får energi att hjälpa andra människor!
Laget före jaget; Att exempelvis stanna kvar efter ordinarie arbetstid för att hjälpa till när och där det behövs ser du som en självklarhet.
Flexibilitet; Vi är en startup, avståndet mellan ledning och medarbetare är i kortaste laget. Snabba beslutsvägar innebär både snabb utveckling och rask omställning. Det är vi tillsammans som skapar magin, hos oss behöver du vara beredd på - och trivas med - att såväl hjälpa till med att koka kaffe som att ta dig an en annan arbetsuppgift inom valfri del av företaget.



Krav för tjänsten
Tidigare arbetserfarenhet av service eller kundbemötande på något sätt.
Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift
Stor empatisk förmåga



Ansökan
Du registrerar din ansökan i vår rekryteringsportal: https://kundtjanst.talentemp.se/home
Ansökan består av att skicka in CV och genom att svara på några frågor om service i vårt rekryteringssystem.
Vi tar emot ansökningar löpande, ansök därför så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!


Om DigitalTolk
Vi är tolkförmedlingen som lever vår dröm och hjälper tusentals människor varje dag.
Vi är verksamma i huvudsak inom offentlig sektor, våra kundkontakter består främst av personal inom sjukhus, polis och domstol.
Vi har funnits sedan 2015 då vi startade som en klassisk start up, och trots vår otroligt tillväxt sedan dess så har vi valt att värna om och behålla den familjära känslan samt det agila arbetssättet som ofta finns inom just start ups.
Våra stora framgångar beror på främst två faktorer; den första delen är våra fantastiska medarbetare som alla delar drivkraften att hjälpa människor och som alla bidrar till en utvecklande och varm arbetsplats, och den andra delen är vår oerhört starka IT-kompetens. Vi förenar mjuka värden med modern teknik revolutionerar på så sätt branschen vi är verksamma inom.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Digital Interpretations Scandinavia STOCKHOLM
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 november 2021

Postadress

Pustegränd 1-3
STOCKHOLM, 11820

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024