OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Astrid Lindgrens Värld är en temapark i Vimmerby Småland, parken är uppbyggd kring miljöer ur Astrid Lindgrens böcker. Under 2015 gästades vi av cirka 480 000 besökare, varav en fjärdedel var utländska besökare.
Sommartid är vi cirka 470 anställda inom en rad olika verksamheter, 40 personer av dessa är tillsvidareanställda på företaget. Gemensamt för oss alla är att vi tillsammans arbetar mot ett tydligt mål, att hela tiden bli Astrid Lindgrens Värld på riktigt. På det sätt som vårt namn förpliktigar, en fantastisk spännande resa där optimism, höga ambitioner, respekt och kommunikation är viktiga hörnstenar. Vår uppgift är att aldrig bryta illusionen, vår park är platsen där sagor blir verklighet.
Vi söker nu en vd-assistent till vår vd Jocke Johansson. Arbetsuppgifterna är varierande under året men regelbundna uppgifter är att tillsammans med vd sammanställa företagets budget och periodisering, planering av resor, hotell och aktiviteter, skriva styrelseprotokoll, vara sekreterare på ledningsgruppsmöten, ansvara för hanteringen av aktuella avtal och andra strategiska dokument, attestera fakturor samt för vd:s räkning ha kontakt med andra företag, myndigheter och organisationer. Utöver dessa uppgifter ingår traditionella kontorsadministrationsuppgifter i tjänsten. Du kommer också att ansvara för kontakten med företagets IT konsulter samt företagets telefoni.
Du tycker om människor och gillar att vara spindeln i nätet. Du är ekonomiskt lagd och du uppskattar ordning och reda. Vi ser att Du har erfarenhet inom ett brett spektra av arbetsområden såsom ekonomi, administration, reseplanering, kundmöten, hålla i informationsmöten och att Du har mycket goda datakunskaper.
Eftersom vår verksamhet varierar i intensitet över året så måste du också vara en person som kan ”kavla upp ärmarna” och delta praktiskt i flera arbetsuppgifter inom hela företaget när så krävs. Vi hjälper varandra över avdelningsgränser och vid behov finns vi alltid till för att stötta varandra. Arbetet kommer också att behöva utföras på helger under olika perioder på året, främst under säsong. Som person är du utåtriktad, ordningsam, prestigelös och det är naturligt för dig att se möjligheter. Du tar Dig an och lösa de uppgifter och problem som kommer i din väg och Du tar stort eget ansvar, är van att arbeta självständigt men har också mycket lätt för att samarbeta. Du känner, liksom vi, stolthet över att få arbeta med Astrid Lindgrens författarskap.
Tjänsten är heltid, tillsvidare och tillträde snarast. Tjänsten påbörjas med en provanställning på 6 månader. Vi har kollektivavtalet Upplevelse och kultur mellan Arbetsgivaralliansen och Unionen. Månadslön där vi enligt kollektivavtal tillämpar individuell lönesättning.
Sista ansökningsdag är 18 september 2016. Vi tar endast emot ansökningar insända genom vårt ansökningsverktyg på vår hemsida www.astridlindgrensvarld.se (ej via vanlig post eller e-post). Skicka med CV, personligt brev och gärna ett foto på Dig själv, alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
I rekryteringsarbetet för den här tjänsten så har vi i Astrid Lindgrens Värld tagit ställning till externa rekryterings- och marknadsföringskanaler. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
PatrikSvedberg, Teaterproducent
MiaThelin, Teaterchef
FredrikJonsson, Personalchef
0492-798 30
PerSigvardsson, Ekonomichef
0492-798 16
Nils MagnusAngantyr, Marknadschef
0492-798 03
OlaGunnarsson, Köksmästare
Ola Gunnarsson, Kökschef
0492-564 655
Ola Gunnarsson, Köksmästare
Ola Gunnarsson, Köksmästare
0492-564 655
Sara Hedblom, Food & Beverage Manager
0492-564 651