OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CoreIT behöver förstärka sin Infrastrukturavdelning och UserExperience team med en IT-tekniker med fokus på smarta konferensrum. Vi söker dig som har ett genuint intresse av IT-branschen och har en förmåga att kunna ge det där lilla extra vid kundservice.
Som IT-konsult och Onsite-tekniker kommer du arbeta primärt med IT-support på plats ute hos kund. Du kommer hjälpa kunderna med olika IT relaterade problem och uppdrag. Det kan vara allt ifrån att installera nya datorer, koppla skrivare, uppgradera programvaror, till att felsöka befintliga datorer och ge användarsupport. Rollen ställer höga krav på flexibilitet och servicemedvetenhet. Det är en omväxlande och utvecklande roll för dig som brinner för teknik och som vill leverera förstklassig service.
I denna roll så kommer du en del av din arbetstid fokusera på moderna konferensrum, digitala möten och samarbetsplattformar som t.ex.. MS Teams. Montage av IT-utrustning och kabeldragning ingår i arbetsuppgifterna så det är viktigt att du har dokumenterad erfarenhet av det.
Vi förväntar oss att du är prestigelös, seriös, nyfiken och har förmågan att snabbt sätta sig in i nya system och nya tekniker. Du har ett strakt kundfokus och ger alltid professionell service.
Detta söker vi:
Du har ett genuint IT/Teknikintresse
Du är ambitiös och vill utvecklas inom IT-yrket
Du är lättlärd, serviceinriktad och samarbetsorienterad
Du är händig, god förmåga till snygga montagejobb
Som person är du positiv, social och har lätt att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
Resor mellan kunders olika kontor är en del av vardagen, så det krävs att du har körkort och egen bil.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Grundläggande engelska i tal och skrift.
CoreIT är ett IT-kunskapsföretag specialiserat på tjänster inom infrasturkturkonsulter, systemutveckling, molntjänster, support/ServiceDesk, webb och marknadsföring, systemlösningar och även produktlösningar.
CoreIT´s system och tjänster stöttar internationella företag med användare runt i hela världen. Kunder och partners finns inom tjänst, industri, handel, bygg, föreningar och offentlig verksamhet. Hemmamarknaden är främst Västernorrland, men CoreIT följer gärna kunderna ut i världen.
Individuell, fast lön.
Arbetstider 8–17.
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan till jobba@coreit.se redan idag!