OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sokigo levererar lösningar och tjänster för kommunala och privata aktörer baserad på egen programvara kompletterad med verksamhetsnära tjänster. Genom att ta tillvara på synergierna mellan vårt kommunala och privata erbjudande kan vi erbjuda en unik kompetens och moderna lösningar.
Är du en social och vass problemlösare? Sporras du av att se hur dina insatser ger resultat och bidrar till samhällsnytta? Sokigo söker nu en IT-konsult med erfarenhet av installation och problemlösning och som vill hjälpa våra kunder komma i gång med nya system.
Att jobba som konsult på Sokigo
I denna roll ingår du i konsult-teamet som jobbar med allt från att uppgradera applikationer hos befintliga kunder till att installera i samband med införanden hos nya kunder. Vi har ett 20-tal olika applikationer där många också har en djup integration med varandra vilket är en viktig del att ha koll på.
Vi arbetar med webb-, server- och klientapplikationer i Microsoft-miljö.
Rollen ställer stora krav på servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du behöver ha ett strukturerat och flexibelt arbetssätt då vi oftast har många pågående leveranser samtidigt.
Största delen av din arbetstid utgår från vårt kontor i Sundbyberg, alternativt hemifrån, genom fjärranslutning till våra kunder runt om i Sverige.
Vem är du?
Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin, som kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare. Precis som kollegorna i konsult-teamet är du ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel.
Har du tidigare jobbat i en supportorganisation eller på en intern IT-avdelning ser vi detta som meriterande.
Som konsult hos Sokigo är, förutom din tekniska kunskap, din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. Vi tror därför att du trivs med att ha nära relationer till kund och agerar professionellt i alla situationer.
Kvalifikationer
• Relevant IT-utbildning med teknisk inriktning
• Erfarenhet av Microsoft OS då det är det vi uteslutande jobbar med
• Erfarenhet att installera avancerade webb-lösningar
• Erfarenhet att installera server- och klient-applikationer
• Teknisk kunskap om diverse applikationer och system är meriterande, t.ex. ärendehanterings- eller ekonomisystem
• Kunskap om scripthantering
• Kunskap om MS SQL och till viss del Oracle-databaser
• Kunskap om Power BI eller annat system för rapporthantering är meriterande
• Flytande svenska i tal och skrift är ett krav
Om Sokigo
Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden och världsledande inom systemlösningar för skogsindustrin. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 180 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.
Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.
Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande.