OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Du kommer till ett företag som är ungt i sinnet men som har medarbetare med många års erfarenhet från branschen. Dizparc är ett företag där vi är engagerade i att hjälpa våra kunder att ta nästa steg i deras digitala utveckling. Vi arbetar tight tillsammans och delar gärna våra erfaranheter med varandra. Vår ambition är att alltid ligga i framkant och erbjuda de senaste lösningarna branschen har att erbjuda.
Vi är den familjära arbetsplatsen där alla är och känner sig viktiga samt bidrar med sin unika kompetens och vågar tänka och göra annorlunda. Vi arbetar tillsammans som en homogen grupp utan att offra vår egenart för vi tror att var och en presterar bättre när man tillåts följa sin passion och sina intressen. Då vi inte tror på starka hierarkier så har vi skapat en jämlik organisation med en hälsosam miljö för debatt och åsiktsutbyte som skapar dynamik och främjar vår utveckling. Vår organisation är transparent och alla har insyn i hur företaget drivs och kan på så sätt vara med och påverka vår gemensamma framtid.
Hos oss lever vi efter devisen att allt vi gör ska skapa värde, skänka trygghet eller glädje – gärna alla tre i kombination. Det gäller i alla lägen och oss alla – vi som arbetsgivare, medarbetare, leverantör, partner och medmänniskor.
Vem är du?
Du har ett brinnande intresse för modern IT-drift och säkerhet.
Du har helst genom universitets-/högskolestudier utbildat dig inom datavetenskap, systemutveckling eller liknande. Om inte så har du arbetat inom IT-branschen några år och på egen hand utbildat dig inom IT för att du helt enkelt tycker det är roligt! Vi tror att du är en driven och engagerad person som gillar att skapa värde för kunden och utmana dig själv. Men viktigast är ditt brinnande IT-intresse!
Hos oss är det viktigt att du är kommunikativ, pedagogisk och en duktig problemlösare. Du har social kompetens och ett serviceinriktat tillvägagångssätt gentemot såväl kunder som kollegor.
Vad ska du göra?
Dizparc Umeå har en mindre support/servicefunktion som agerar ansiktet ut mot våra kunder, det är här som den första kontakten tas när våra kunder har ett problem och den är en viktig kvalitetsparameter för oss. Här arbetar vi operativt med att övervaka och förse våra kunder med problemlösning via telefon, mejl och fjärrstyrning men också på plats ute hos våra kunder. Vi har ett strukturerat arbetssätt för ärendehantering, där vi kontinuerligt följer upp våra leveranser och alltid strävar efter att bli bättre och mer effektiva. Du kommer delvis lägga din tid i servicedesk för att hantera ärenden som kommer in. Övrig tid kommer du bl. a. att hjälpa våra kunder vid molntransitioner. Här finns alla möjligheter att växa med bolaget och på sikt även anta en roll som IT-arkitekt om ambitionen finns.
Just nu befinner vi oss i en stark tillväxtfas och söker efter nya kollegor. Har du kompetens inom IT finns det stora möjligheter att vi har ett jobb för dig. Skicka gärna in en ansökan så hör vi av oss!
Placeringsort
Umeå
Arbetsuppgifter
Hantering av supportärenden på olika nivåer
Serverdrift
Transformationer av kunders IT-miljöer
Hantering av MDM/Intune
Nätverksdrift
Tidigare erfarenheter
Azure
M365
Windows klient-/serverlösningar
Infrastruktur- och plattformstjänster
Nätverk
Säkerhet
Språkkunskaper
Svenska och engelska flytande
Kontaktperson
Josefin Landare von Schantz
josefin.von.schantz@dizparc.seVilka är vi?