IT-konsult inom Service Management sökes!

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av ett spännande och drivet företag i teknologins framkant där dina arbetsinsatser värderas högt? Är du intresserad av att jobba med marknadens ledande verktyg inom Service Management? Vi söker nu för vår uppdragsgivares räkning en IT-konsult. Som konsult hos vår uppdragsgivare kommer du att arbeta med både design och implementering av lösningar inom Service Management. Du kommer att jobba kundnära med att implementera system och applikationer som stödjer vår uppdragsgivares kunders strategier och verksamhetsmål. Du kommer att få ansvar och verktyg att kunna driva ditt arbete mot uppsatta mål. Vår uppdragsgivares tjänsteutbud inom Service Management innefattar att leda, driva, coacha och leverera i alla faser av ett implementeringsprojekt, i utvärderingsuppdrag eller i fortlöpande utvecklingsarbeten. Vår uppdragsgivares konsulttjänster inom Service Management baseras på ITIL och ISO/IEC 20000 och sträcker sig över exempelvis områdena Configuration and Change Management, Release Management, Incident and Problem Management, SLA och Service Desk. Kunderna som du kommer att jobba mot är främst stora företag och organisationer i Sverige, men vår uppdragsgivare har Skandinavien som sitt arbetsfält och ser ett ökat intresse även från våra grannländer. Tjänsten är en rekrytering. Kunskaper för uppdraget Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande teoretiska kunskaper. Det är viktigt att du har flerårig vana av att arbeta inom en IT-organisation. Du har erfarenhet av leverans som konsult i projekt- eller uppdragsform gentemot kunder internt eller externt. En bred erfarenhet och god teknisk kompetens har du skaffat dig genom både teoretisk och praktisk övning. Vi ser gärna att du har teoretisk kunskap om IT Service Management enligt t ex ITIL eller ISO/IEC 20000. Har du dessutom certifiering motsvarande ITIL's Foundation eller Manager's Certificate in IT Service Management är detta meriterande. Vår uppdragsgivare tror starkt på sin företagskultur och för att bli riktigt framgångsrik i din roll som konsult, vill de att du som person har: *Orubbligt kundfokus. Vi är konsulter och lever på våra kunders förtroende för oss. *Affärssinne. I varje konsult bor också en affärsman/-kvinna. Både kunder och kolleger förväntar sig det. *Högsta tänkbara nivå av yrkesetik och respekt för medmänniskor. *Lagkänsla, vinnarskalle och positiv attityd. Oss är det aldrig synd om. Vi tror även att du har gedigen erfarenhet av design och implementering av verksamhetsstödsystem för IT-organisationer, kopplat till IT Service Management. Du har genomfört eller deltagit i projekt eller uppdrag där verksamhetsstödsystem anpassats för att stödja införandet av IT Service Management processer, som t ex Configuration-, Change-, Release-, Incident-, Problem- och Service Level Management. Har du dessutom särskild kompetens och erfarenhet av lösningar för CMDB, Knowledge Management, Known Error database eller Online Service Catalog är det meriterande. Kunskaper kring, och erfarenheter av, ett eller flera av de ledande verksamhetsstödsystemen på marknaden är ett stort plus. Övriga kunskapsområden vi gärna ser är; SaaS, Scriptspråk (Javascript, Perl, Python, VBscript), datamodellering, systemering, händelsebaserade integrationer mha webservices, batchintegrationer samt SQL. Vidare krävs det att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift på affärsmässig nivå. Känner du att detta är något som stämmer väl in på dig? Ansök då redan idag. Ansöker gör du enklast genom att ladda upp ditt CV på vår h

Sammanfattning

Liknande jobb


Integrationstestare 82003

20 augusti 2010

J2EE-utvecklare 51002

10 maj 2010

IT integrationsspecialist 002129

11 februari 2010

Utvecklare ASIC/FPGA 002142

12 februari 2010