IT-konsult inom Service & Support

Arbetsbeskrivning

Vi är svenska landslaget i IT-infrastruktur  
Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.
 
Din roll i laget 
Du har möjligheten att vara en del av Atea och vårt landslag i IT-infrastruktur. Du ger teknisk support till företagsanvändare där det ställs krav på din kommunikativa och pedagogiska förmåga för att hjälpa användarna på ett bra och trevligt sätt. Arbetet utförs både On-site och via telefon och fjärrstyrning vilket innebär att en majoritet av ärendena kan lösas direkt vid första kundkontakten. Typen av ärenden är av ett vitt spektra men spänner sig över områden som support av företagets applikationer, IT-system, datorer och kringutrustning.

 
Personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss för att du ska lyckas bra i rollen som IT-konsult. Du skall vara:  
- Engagerad; Du är nyfiken, intresserad, vill lära dig och ta dig an nya utmaningar.  
- Ansvarsfull; Du tar ansvar för dina arbetsuppuppgifter, avtalade tider, åtagande, kunden och Atea.  
- Serviceinriktad; Du ger alltid kunden den bästa servicen i alla lägen, så väl tekniskt som socialt.

 
För att lyckas som IT-konsult behöver du följande kvalifikationer:   
Krav: 
- Ett brinnande intresse för IT och service!  
- Mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. 
- Bra kunskaper om hur en dator är uppbyggd och fungerar, främst gällande vanligt förekommande applikationer och Microsoft operativsystem såsom Windows XP/7/8/10.  
- Engelska och svenska i både tal och skrift.  
- B-körkort

 
Meriterande: 
- Eftergymnasial utbildning med IT som fokus. 
- Metodisk felsökning och felavhjälpning av datorer och kringutrustning. (ex. Microsofts operativsystem, Internet Explorer, Microsoft Office, nätverk och kommunikation, skrivare och kringutrustning.)  
- Kunskaper inom nätverk(TCP/IP, DNS, DHCP) samt Active Directory (AD) 
- Kunskaper inom ITIL 
- Ytterligare språk utöver svenska och engelska är meriterande. 
- Arbetslivserfarenhet inom IT-support

 
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av IT-infrastruktur och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi är svenska landslaget i IT-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?

 
Ansök och bli en av oss
Skicka in din ansökan redan idag via ansök nu knappen eller på följande länk: http://www.atea.se/jobba-paa-atea/ Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

 
Kontakt
Frågor rörande tjänsten besvaras av konsultcheferna Filip Kammerton (0702-83 44 27) eller Jonas Nykvist (0725-27 62 40).

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson

Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson

Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atea Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Office Hours Enligt avtal
  • Publicerat: 7 juni 2016

Besöksadress

Bataljonsgatan 12
None

Postadress

Box 18
Malmö, 21119

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024