IT-konsult sökes till Röda Korset Högskola!

IT-konsult sökes till Röda Korset Högskola!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att driva och leda IT-projekt? Har du också gedigen kunskap i Microsofts molntjänster samt kompetens inom Microsoft-Identify? Här väntar ett meriterande och utvecklande uppdrag på Röda Korsets Högskola! Läs gärna vidare för att se om detta är tjänsten för dig!
Om tjänsten
Att arbeta för Röda Korsets Högskola är att knyta an till ett starkt varumärke som kännetecknar en tradition sedan 1866, av att utbilda högt ansedda och eftertraktade sjuksköterskor. Deras sjuksköterskeutbildning är en av de mest efteraktade i landet. De är ca 70 medarbetare som tillsammans bidrar till att utbilda 850 studenter per år. Som IT-konsult är du en del av Högskoleförvaltningen som idag består av ca 20 medarbetare som alla tillhandahåller administrativt stöd till medarbetare och studenter. Tjänsten är placerad på Campus Flemingsberg i Stockholm. Vill du läsa mer om dem och deras verksamhet kan du göra det på - https://www.rkh.se/
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att delta i arbetet med att koordinera den dagliga driften och utvecklingen av högskolans IT-miljö och på olika sätt stödja högskolans medarbetare och verksamhet i frågor rörande IT och AV-lösningar. Detta gör du i samarbete med kollegor på högskolan samt externa IT-leverantörer. Kontaktytorna är många och arbetsuppgifterna varierar från dag till dag vilket gör rollen både rolig och utvecklande. Röda Korsets Högskola har en gemensam IT-service där infrastruktur, applikationsdrift och support hanteras av en extern leverantör.
Arbetsuppgifterna kommer att planeras i dialog med högskolans förvaltningschef, IT-samordnare och övriga medarbetare i teamet IT, kommunikation och lokaler. Följande arbetsuppgifter kommer rollen att kretsa kring:
Samordning av den dagliga driften och utvecklingen av högskolans IT-miljö
Kontakter med högskolans externa leverantörer inom IT och vid behov koordinera dessa
Se över och vidareutveckla riktlinjer och processer inom IT
Leda och delta i projekt inom IT-området
Utvärdera, följa upp och kvalitetssäkra IT- verksamheten
Vara intern stödfunktion i frågor som rör IT
Handha inköp inom IT och telefoni
Administrationen av medarbetarnas IT-utrustning
Hantera och bevaka avtal inom IT och telefoni
Delta i arbetet med att utarbeta och följa upp rutiner för hantering av forskningsdata
Planera den framtida utvecklingen av IT-stödet, AV-lösningar och digitaliseringen inom pedagogiken

Dina egenskaper
Som person är du social och kommunikativ och trivs i en roll där du får vara behjälplig inom flera områden. I arbetet krävs det att du är strukturerad och lösningsorienterad för att kunna utveckla verksamheten på bästa sätt. Du tar egna initiativ och gillar utmaningen i att arbeta fram nya lösningar såväl självständigt som med kollegor. Det är viktigt att du har förmågan att snabbt sätta dig in i en ny verksamhet, att du har en helhetssyn och förmågan att fånga upp olika behov i verksamheten och omsätta det i ditt arbete.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att driva och leda IT-projekt (från kravanalys till projektledning)
Erfarenhet av att arbeta med externa leverantörer såsom beställare och kravställare
Erfarenhet av Microsofts molntjänster (Azure och Office365) samt teknisk kompetens inom identitetshantering.
Erfarenhet av att sätta upp och underhålla en behörighetsstruktur.
Mycket goda generella datorkunskaper
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av arbete vid högskola/universitet eller på andra sätt uppnådda kunskaper om högskolesektorn
Erfarenhet från arbete på skola, gymnasieskola, vuxenutbildning eller annan utbildningsverksamhet
Erfarenhet av studieadministrativa system såsom Ladok och Canvas
Erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning

Omfattning och tillträde
Heltid eller deltid (på minst 50%), konsultuppdrag i 6 månader med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33107 i ämnesraden. Du kan också kontakta ansvarig rekryterare på fredrika.lundmark@perido.se
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


22 november 2024

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

19 november 2024

11 november 2024