OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som älskar service och samtidigt har ett stort intresse för IT-teknik? Är du dessutom en engagerad person som trivs med att arbeta självständigt i en utvecklande verksamhet som värdesätter god kvalitet och god arbetsmiljö? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vi söker nu en engagerad kollega som kommer att arbeta i en organisation som IT-Konsult med placering i Falkenberg. Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att stödja kunderna i det dagliga arbetet vid datorn. Det innebär att du kommer att möta kunder med supportbehov som uppstår när de arbetar på jobbet, eller använder sig av M365 och då för att kunna arbeta i "molnet" och för att kunna komma åt applikationerna samt ex lagra på OneDrive, jobba i Teams eller liknande.
Målet är att lösa så mycket som möjligt vid första kontakten med kunden. I huvudsak är det support direkt med kund per telefon eller på plats. Informationssäkerhet är en viktig del i allt arbete som utförs.
Dina primära arbetsuppgifter kommer innebära:
Telefonsupport där du registrerar, löser ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
Support på plats hos kund, för de ärenden som inte lätt löses via telefon.
Websupport där du granskar, kompletterar ärenden och kommunicerar skriftligt med kunder.
Din profil
Du är en person som prioriterar kundfokus och ett gott bemötande, du känner dig tillfreds när du har kunnat hjälpa kunden och gjort ett gott jobb. Med rätt inställning och engagemang från din sida, kommer du att få möjlighet att växa kunskapsmässigt och i fråga om ansvar och uppdrag.
Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och förmågan att fungera i grupp. Vidare har du ett stort intresse och erfarenhet av felsökning inom datorteknik, M365 och Windows OS.
Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-branschen och eftergymnasial utbildning är meriterande. Då organisationen använder Teams mycket för digitala möten och samarbeten, är även djupare kunskap om den lösningen en bonus för den sökande.
Vi ser helst att du har:
Gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena.
Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och M365.
Mycket god svenska i tal och skrift.
B-körkort.
Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.
Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!
Övrig information
Placeringsort: Falkenberg
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, Dagtid
Lön: Individuell lönesättning
Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Kunden i Falkenberg.
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Sara Hollsten på telefon 0733-20 56 33 eller via mail sara.hollsten@maxkompetens.se
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.