IT-konsult - support och projekt

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en driven och utåtriktad IT-konsult med fokus på support och projekt. Företaget är ett av världens ledande varumärken.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som IT-konsult så kommer du att leda och driva projekt av större karaktär. Du ansvarar för att allt fungerar i de projekt du leder; som exempelvis budget, tid och antal personer, men gemensamt är att det som görs innebär verklig nytta hos kunden. Din förmåga att se saker ur ett brett perspektiv är nödvändig, och det krävs en god planerings- och ledningsförmåga. Arbetet innebär direktkontakt med såväl beställare som slutanvändare och förutsätter att du har lätt för att kommunicera i skrift likväl som i tal, samt är noggrann och strukturerad.

I rollen ingår bl.a. att ansvara för integrationen och överföring av data från restaurang till huvudkontor och distribution av information till andra system, integrering av olika system mellan restaurang och huvudkontor, support och administration av Active Directory för restauranganvändare, support av Oracle, ansvara för integration mellan löne-och tidprogram restaurang, support av Backoffice och kassasystem, XML-kodning, kontaktperson för HR, ekonomi och restauranger, applikationshantering och ärendehantering.

Din profil

Krav på kompetenser
* Du har goda kunskaper inom Oracle, Delphi, Sharepoint, XML, Active directory
* Du har erfarenhet av att drivna egna IT-projekt
* Du har erfarenhet av att arbeta med applikationer för webbsidor
* Du har erfarenhet av support eller utveckling av backoffice- eller kassasystem

Meriterande men inget krav
* Erfarenhet av att arbeta i både Microsoft- och/eller Applemiljöer.
* Kunskaper inom brandväggar och IT-säkerhet.
* Grundläggande kunskaper inom programmering.

Du som söker har ca 3-5 års arbetslivserfarenhet samt relevant eftergymnasial utbildning och har haft någon form av ledande befattning inom IT som exempelvis teamledare alternativt har erfarenhet av att jobba med projektledning där du har några års arbetslivserfarenhet.

Vi söker dig som brinner för slutanvändaren och att finna bra lösningar för att integrera olika system. Som person är du noggrann, strukturerad och trivs i en miljö där du får möjlighet att sätta dig in i olika problem och bidra till deras lösning. Du är självgående och har en förmåga att ta egna initiativ. För att lyckas rollen behöver vi dig med hög social kompetens, pondus och såväl systemkompetens som intresse för kommunikation.

Då rollen även innefattar daglig kommunikation med utvecklare och andra externa parter i andra länder så ser vi gärna att du behärskar engelska i såväl tal som skrift.

Vi kan erbjuda
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Joachim Öberg på tfn: 0734-159354.

För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=3616

Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.

Centric - connect.engage.succeed.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024