IT-konsult till ATEA

Arbetsbeskrivning

IT-konsult till ATEA



Om kunden

Atea är ett ledande bolag inom IT som har ett heltäckande utbud av produkter och tjänster som hjälper kunden med hela kedjan - från design, utveckling och produktförsörjning till funktion och underhåll.



Profil

För vår kunds räkning söker vi nu en IT-konsult. Du kommer att bli en viktig del av ett redan dynamiskt team. Du har tidigare kanske suttit i en supportroll (exempelvis 1st line/2nd line) och vill nu ta nästa steg i karriären. Som person är du proaktiv, driven och tar tag i saker. Du är en doer som har lätt för samarbete med dina medarbetare och kunder. Du tycker om att jobba i team och trivs i en föränderlig miljö där det händer mycket. Du motiveras av att hålla i många projekt där du själv kan bestämma och koordinera din tid.

Du är teknisk kunnig inom it och molntjänster. Viktigt att du har kunskap och inte bara kännedom inom området. Du är duktig på att kommunicera där du kan förklara lösningar för både tekniska och mindre tekniska personer.

Erfarenhet inom teknisk sälj är meriterat



Om tjänsten

Du kommer att sitta på Ateas huvudkontor i Kista tillsammans med drygt 700 kollegor. En vanlig dag kommer att innehålla kundmöten där du bland annat kommer:

· Hålla introduktionsmöten

· Demos/workshops

· Boka nya möten

· Säkerställa ett konstant flöde av projekt

· Förbereda presentationer/söka efter tekniskt material

Din dag kommer även att innehålla administrativa arbetsuppgifter där du bland annat kommer:

· Uppdatera systemen

· Säkerställa att Atea når deras höga krav på datakvalité

· Rapportera möten, leads och dialoger med interna kundteam

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du är anställd via Maxkompetens men arbetar ute hos kund.

Tjänsten är på minst 1 år (men chans till förlägning på ytterligare 1 år)

Start: Omgående



Intresserad?

Tveka inte, utan skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Observera att urvalet görs löpande och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Alexander Gohari på tel. 070-8613248 eller via mail.



Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2020
  • Ansök senast: 7 september 2020

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


18 november 2024

8 oktober 2024

6 november 2024

Teknisk administratör - Stockholm

Teknisk administratör - Stockholm

5 november 2024