OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kunds IT-samordnare ska vara föräldraledig och vi söker därför dig som tycker att det bästa som finns är att hjälpa dina kollegor att få datorer, mjukvaror och digitala mötesrum att fungera så bra som möjligt!
OM TJÄNSTEN
Ditt uppdrag kommer vara att vara on site-support för att säkerställa att datorer, digital samarbetsteknik (AV-utrustning), skrivare, mobiltelefoner och mjukvaror fungerar tillfredsställande för alla medarbetare.
Du hör till avdelningen för digital verksamhetsutveckling som är en avdelning med nio medarbetare vars uppdrag bland annat är att utveckla och leda arbetet med myndighetens digitala utveckling.
I rollen ingår bland annat:
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* att vara ansvarig för att den löpande driften löper på och fungerar dagligen. • installation, konfiguration och support av hårdvara samt uppgradering och konfigurering av enheter i nätverket.
* att arbeta i ärendehanteringssystemet ”Service Desktop”.
* planering inklusive budgetering och upphandling av mjuk- och hårdvara samt IT/telefoni-relaterade tjänster vid behov.
VI SÖKER DIG SOM
* har arbetat minst två års i en motsvarande roll
* har minst två års erfarenhet av och kunskap om att kunna administrera Microsofts produkter t. ex. Windows 10 och Microsoft 365 samt av att administrera användare via MS Active Directory
* har erfarenhet av att ge support vid mobilanvändning, IOS och Android.
* har erfarenhet av mjuk- och hårdvara för hybridarbete.
* arbete på myndighet
* IT-säkerhet
Vi söker dig som kan ge ett bra bemötande vilket innebär att vara flexibel, ansvarstagande, pedagogisk och tålmodig. Du ska vara en problemlösare och ha god förmåga att skapa nätverk och samverka med andra. Du klarar ett högt och varierande arbetstempo och du har förmåga att prioritera arbetsuppgifter.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Anställningen är ett tidsbegränsat uppdrag med tillträde 12 augusti och sträcker sig till och med 12 december. Eftersom tjänsten innebär att man kommer att arbeta med hög behörighet i deras it-miljö kommer vi att göra en bakgrundskontroll.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231