OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia är Norra Europas största utbildningsföretag med en växande verksamhet i Sverige.
Vi vill nu gärna expandera med flera medarbetare till vår IT-avdelning.
Gillar du att jobba inom IT och nätverk och vill jobba både koordinerande, administrativt och även tekniskt när det behövs?
Vad kommer du att få göra i rollen?
Du kommer att jobba i ett team som ansvarar för att planera, bygga och vidareutveckla tekniska lösningar hos våra interna kunder, dvs våra olika utbildningsenheter.
Våra systemleverantörer genomför de praktiska delarna på plats hos kunderna och du, tillsammans med ditt team, koordinerar det hela och driver arbetet framåt.
I rollen kommer du även ha tät kontakt med verksamheten för att kunna tillgodose önskemål och krav.
Ditt team har även ansvar för att integrera nya verksamheter in i vår tekniska infrastruktur, dvs teknisk onboarding (behörighet, tekniska beställningar mm).
Exempel på arbetsuppgifter och ansvar:
Utföra beställningar av nätverksutrustning
Kontakta och koordinera installatörer och leverantörer
Övrigripande ansvar för de olika projekten och följa upp dessa
Dialog och avstämning med verksamheten
Din erfarenhet
Du har relevant erfarenhet från IT-infrastrukturområdet samt en bred och grundläggande kunskap inom nätverk/kommunikation
(dvs du har en god förståelse för nätverksstruktur, ip, kommunikation, behörighet mm).
Du bör ha arbetslivserfarenhet från att ha jobbat på en servicedesk och/eller en IT-Operationsavdelning där du jobbat med felsökning och IT-frågor generellt.
Du gillar att ha kontakt med människor och förstår värdet av att leverera bra och förstklassig service.
Som person är du driven och initiativtagande och vill vara med och utvecklas tillsammans i ett lag där alla är viktiga nyckelspelare.
Vem passar i denna roll?
Denna roll passar dig som är i början/mitten av din karriär och är redo att utvecklas ännu mer och bredda dig både inom tekniken och även inom administration och koordinering av olika tekniska initiativ. Du gillar att ha många kontaktytor och vill gärna vara spindel i nätet. Du har ett starkt intresse för IT och hur saker och ting hänger ihop och är som person hands-on, strukturerad och väldigt pragmatisk.
Vad får du av oss?
AcadeMedia ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att lyckas i din roll.
Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling. Du kommer att ha ett stort eget ansvar och jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team. Du har även stor möjlighet att vara innovativ i dina uppdrag för att verkligen bidra till vår digitalisering och effektivisering.
Vi tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv och skapar därför förutsättningar för det.
Vi sitter centralt i Stockholm city.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning.
Intresserad? Hör av dig till oss:
I denna process samarbetar AcadeMedia med House of Skills.
Vid frågor och ansökan går det jättefint att maila direkt till Linda Freij på linda@houseofskills.se.
Vi ser fram emot din ansökan och går igenom urvalet löpande.
Om företaget:
AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. Våra 16 900 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling.
Alla 180 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.