OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett meriterande uppdrag väntar dig med rätt bakgrund och mindset! Du kommer att få chansen att arbeta med smarta människor i en internationell miljö och få massor av värdefull erfarenhet. Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en IT-koordinator åt vår kund, ett framgångsrikt och snabbväxande elbilsföretag. Du kommer att vara en nyckelspelare i att etablera den försörjningskedja och partnerskap som behövs för att omvandla fordonsindustrin till en elektrifierad och hållbar framtid. Tjänsten är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att fungera som ett stöd mellan företagets support och digitala utvecklingsteam. Du kommer att tillhöra Consumer L2-teamet som hanterar supportärenden och processer samt förbättringar gällande såväl produkter som organisationen. Det här kommer du att arbeta med:
Ditt huvudsakliga arbete blir att hantera supportärenden från företagets kunder som helpdesk inte kan lösa
Du kommer ibland att fungera som Incident manager och kommer att följa ärendena från början till slut
Vissa fall kommer du att lyckas lösa själv, men i många fall behöver du interagera med utvecklingsteamen för att hitta en lösning
Du kommer att interagera med utvecklingsteam, Customer Relations Centers och andra delar av organisationen för att lösa supportärenden, driva förbättringar, söka information mm.
Level 2-supportteamet arbetar 24/7, jour kommer därför att vara en del av uppdraget
Dina egenskaper
Vi tror att du har förmågan att förstå och lösa komplexa problem, det analytiska sinnet är därmed på topp. Att arbeta med noggrannhet och struktur faller dig naturligt och dessa två egenskaper har gjort dig framgångsrik i tidigare befattningar. Vidare kan du självständigt driva ditt arbete framåt, men också trivas med att samarbeta med kollegor, som du gärna utbyter kunskap med. Slutligen är du en driven och engagerad medarbetare som bidrar till arbetsplatsen med stor energi.
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Kvalifikationer:
Relevant utbildning
Förståelse för molnbaserade produkter med webb- och mobilappsgränssnitt
Bakgrund eller ambition att lära inom SW-utveckling eller QA
Tidigare erfarenhet från support/help-desk setups
Van att arbeta i olika IT-stödsystem; ServiceNow, Salesforce, etc
Flytande i engelska
Omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag genom Perido till och med 2023-12-31. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Sandra Gudmundsson som kan nås på mejl sandra.gudmundsson@perido.se Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33620 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.