OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska ESF-rådet är en statlig myndighet som driver utveckling och innovation för en inkluderande arbetsmarknad. Vi är cirka 140 medarbetare på åtta kontor runtom i landet. Huvudkontoret finns i Gävle.
IT-enheten, där tjänsten är placerad, ansvarar bland annat för utveckling, drift och underhåll av myndighetens IT-plattform och egenutvecklade handläggningssystem, säkerhet, IT-arbetsplatser, och användarstöd. Idag består enheten av en chef och 7 medarbetare + konsulter.
Trivs du med att ha möjligheten att jobba användarnära på en liten IT-enheten? Hos oss har du som vill stora möjligheter att utvecklas inom det tekniska området. Har du ett intresse och vilja att driva förbättringsarbete inom servicedeskområdet så är Du extra intressant för oss.
Arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombinerad supporttekniker och koordinatortjänst där du kommer att hjälpa användare i både 1:a linjen- och 2 andra linjens-support. Det kan röra sig om allt från att lägga upp nya behörigheter för en användare till problem med VPN och konferensutrustning som krånglar. På en mindre IT-avdelning som denna behöver du vara beredd på att hjälpa till med det mesta som dyker upp för att lösa problemen för användaren här och nu och på längre sikt. Du kommer också att ha en koordinerande roll och driva förbättringsarbete inom servicedeskområdet för att skapa ordning och reda, bland annat genom dokumentation av rutiner. Du har löpande kontakt med leverantörer av produkter och tjänster och bidrar med input i olika upphandlingar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst 10 års arbetslivserfarenhet av arbete med IT-support i 1:a linje och minst 5 år i 2:a linje
• Dokumenterad erfarenhet av arbete i koordinerande roller samt förbättringsarbete
• Minst 2 årig eftergymnasial utbildning inom IT-området eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Kunskap inom Active Directory, Microsoft Exchange, Office 365 och Windowsplattformen främst klientsidan
Det är meriterande om du även kan:
• OS-ticket, TeamViewer, SCCM och Global protect
För att lyckas i rollen så behöver du vara noggrann och strukturerad. Du ska trivas med att hjälpa andra, ha en god samarbetsförmåga och ett gott bemötande. Vi ser även att du är bra på problemlösning och har ett stort ansvarstagande.
Ansökan och mer information
Svenska ESF-rådet erbjuder en inkluderande arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid huvudkontoret i Gävle. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan via ”Ansök” här nedan. Sista ansökningsdag är den 20 november 2024.
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta chef för IT-enheten Anna Mineur, tfn 076-782 25 77. Fackliga kontaktpersoner: Samuel Löfgren, ST-ESF tfn 040-174219 e-post: samuel.lofgren@esf.se och Maria Norgren, Saco‑ESF tfn 026-542672 e‑post: maria.norgren@esf.se
Svenska ESF-rådet finansierar projekt för kompetensutveckling, sysselsättningsåtgärder och integrationsinsatser. Finansieringen kommer från Europeiska Socialfonden. Under en programperiod omsätter vi cirka 16 miljarder som stöd till projekt hos privata organisationer, kommuner, regioner och andra myndigheter. Läs mer: Svenska ESF-rådet
Vi har gjort vårt annons- och medieval och vill därför inte bli kontaktade av annons- och mediesäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ställföreträdande myndighetschef Håkan Forsberg
08-579 171 31
Personalstrateg Birgitta Nilsson
08-579 171 28
SACO-ESF Susan Sundqvist-Pettersson
036-34 57 32
ST-ESF Birgitta Thorén
031-707 73 78
Administrativ chef Renée Roslycke
08-579 171 38
Saco-ESF Susan Sundkvist Pettersson
036-34 57 32
Stf. myndighetschef Håkan Forsberg
08-579 171 31
Saco-ESF Elisabeth Ramel
08-457 33 21
Regional enhetschef Leif Einarsson
036-34 57 36
Saco-ESF Karl Selleby
036-34 57 35