IT Kundområdesansvarig

Arbetsbeskrivning



Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 000 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

 

Centrum för IT (CIT) är en del av Landstinget Västmanlands verksamhet, vår kärnverksamhet innefattar att leverera IT-tjänster till våra kunder baserat på vår Tjänstekatalog. CIT:s fokus är att leverera tjänster med stabilitet, kvalité och med god service där vi ser medborgaren som slutkund. För att säkerställa detta krävs att vi har en aktuell arkitektur som möter upp mot rådande behov och krav. I detta arbete har du en viktig funktion i att föra dialog kring kundens nya och förändrade behov. CIT består idag av ca 130 engagerade och duktiga medarbetare som bidrar till en god och fungerande IT-infrastruktur. Hos oss får du möjligheten att jobba i en intressant och komplex IT-miljö.

 


IT Kundområdesansvarig
Är du en entusiastisk och serviceinriktad person med stort kundfokus och som drivs av problemlösning? I så fall har vi jobbet för dig!

Vi söker en ny medarbetare till enheten Tjänster & Projekt för att arbeta som en av våra Kundområdesansvariga där du kommer att vara länken mellan Centrum för IT (CIT) och våra kunder. Det är viktigt att du förstår verksamheten tillräckligt för att omvandla dess behov till teknik och samtidigt förstår tekniken för att kommunicera komplexiteten i enkla termer till våra kunder. Du ges möjlighet att arbeta i en dynamisk organisation som levererar tjänster som Landstinget Västmanland efterfrågar.



Tjänsten innebär att du ansvarar för att underhålla en kundportfölj för utpekat kundområde. En förutsättning är att du förstår kundens verksamhet och behov ur ett helhetsperspektiv. Ansvarar för att stödja kund vid identifiering och specificering av nya behov samt att kommunicera och koordinera dessa behov gentemot övriga CIT. Du kommer att genomföra regelbundna möten med kund. Ansvarar även för att skriva serviceavtal med kunder (Service Level Agreement - SLA), säkerställa att avtalade tjänster tillhandahålls med hög servicegrad, att SLA-rapporter vidareutvecklas och levereras. Din roll innebär också att uppmärksamma och agera då avtalade servicenivåer inte nås.

 

Är du den vi söker?
Vi söker dig med universitetsexamen inom systemvetenskap, management, finans eller annan likvärdig utbildning samt flerårig erfarenhet från att arbeta inom IT med kunden i fokus. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt ITIL ramverk. Du har kunskap inom områdena kravhantering, kommunikationsteknik och tjänstekatalog. Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet från en liknande roll och söker dig som tycker om att arbeta i en komplex miljö nära såväl kund som teknik.

 

Som person är du strukturerad, drivande och resultatorienterad . Du har ett stort kundfokus med god förmåga att upprätthålla relationer med kunder på alla nivåer. Vidare är du diplomatisk, har god analytisk förmåga och kan se till såväl detaljer som helhet. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan hantera det på ett professionellt och lättförståeligt sätt både i tal och skrift.


Anställningsvillkor
Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Sista ansökningsdag: 2013-10-11

 


Välkommen med din ansökan. Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!

Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt.

Kontaktpersoner på detta företaget

LenaEklund, Enhetschef Onkologimottagningen
021-174095
CeciliaColmet, Avdelningschef
021-17 57 75
BennyViklund, Vårdförbundet-Vårdavdelningen
021-17 32 20
EvaEricson, Vårdförbundet-Strålbehandlingen
021-175220
BjörnGustafsson, Verksamhetschef
0221-264 45
PhillipEskridge fr 17 juli, Resultatområdeschef
021-17 59 93
AgnetaJohansson, Enhetschef
021-17 56 70
Maria Linder, Förvaltningschef
021-17 65 73
JakobKlasander, Fackligt repr. Vision
021-17 69 51
RobertOlsson, Enhetschef
070-223 14 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Västmanland Västerås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 september 2013

Besöksadress

Landstinget Västmanland, 721 89 Västerås
None

Postadress

Landstinget Västmanland
Västerås, 72189

Liknande jobb


IT-samordnare till Hällefors kommun

IT-samordnare till Hällefors kommun

13 november 2024

Service Manager (Temporary)

12 november 2024

11 november 2024