IT Manager till Tunstall

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett affärsdrivet och marknadsledande bolag? Gärna ett som har tydligt syfte och goda värdegrunder?

Tunstall är världsledande inom välfärdsteknologi för vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka och våra tjänster hjälper dagligen människor att få en tryggare vardag och leva det liv de själva valt.

Nu söker vi en IT Manager som vill vara med och driva vår verksamhet framåt!

Om rollen:

Som IT Manager har du personal-, verksamhets- och ekonomiskt ansvar. Du leder en kompetent och engagerad IT-avdelning, som idag består av sju medarbetare; bla infrastruktur- och hostingspecialister.

Vi levererar IT internt, såväl som till många av våra kunder och vår IT-leverans ska präglas av ett högt säkerhetstänkande, en hög kvalitet och kostnadseffektivitet. Dina huvudsakliga uppgifter är bla:

- Att leda, styra och utveckla din verksamhet och dina medarbetare, i enlighet med vår vision och våra mål
- Driva effektiviseringsarbete genom förbättrings- och förändringsaktiviteter inom ditt ansvarsområde
- Driva IT-strategin, inklusive bl.a. system- & teknikval, organisation och arbetssätt, samarbeten med partners, etc.
- Fortsätta skapa och förbättra våra processer
- Ansvara för relationer med leverantörer och partners


Som IT Manager ingår du i Service & IT Operations ledningsgrupp och rapporterar till vår IT, Support and Service Operations Director.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet som IT-chef. Erfarenhet av att leverera IT som tjänst är meriterande.

Du har erfarenhet av att självständigt driva och leda förändringsarbete i en komplex organisation, med krav på att samordna och prioritera olika intressenters krav och behov. Du arbetar med stort engagemang, och ett operativt såväl som strategiskt förhållningssätt. Du har ett starkt och tryggt ledarskap och du drivs av att förbättra, leverera, samt av att skapa relationer och förtroende.

Som IT Manager behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

På vår arbetsplats sker ständiga förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Vi står inför ett antal större förändringar, och det finns goda påverkansmöjligheter i denna roll. Om du motiveras av att göra skillnad kommer du att trivas hos oss!

Om oss

Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting och den privata sektorn (B2B).

Tunstall Nordic är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas då omvärlden och marknaden ställer nya och högre krav på dem som bolag. Denna transformation sker inom bl.a. följande områden; privatisering - från offentligt finansierad till privat äldrevård, digitalisering - teknikskiftet från analoga produkter till digitala, ”tjänstefiering” - från produkter till tjänster, ”molnifiering” - från lokala installationer till hostade molnlösningar.

Om att jobba på Tunstall:

Jag känner mig stolt över att arbeta för ett marknadsledande företag inom välfärdsteknologi och e-hälsa. Att varje dag arbeta för att våra äldre får det bättre”

Karolina Bellabuono, Service Manager

Tunstall skapar stort värde med nästa generations tekniskt avancerade sensorer samt med tjänster och smarta analytiska funktioner som gör att människor kan bo kvar hemma längre och ha ett självständigt liv med mer social kontakt.”

Johan Lenander, Vice VD & Sales Director Sweden

På Tunstall är vi stolta över att sätta användaren i centrum, vi brinner för att förstå vad utmaningarna och möjligheterna är för att skapa ett bättre liv för äldre och långtidssjuka, och hur vi med hjälp av innovation kan ta fram framtidens lösningar.”

Niklas Rosander, Development Director Nordics

Ansökan

Känner du igen dig i beskrivningen av rollen? Då vill vi veta mer om dig! I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza. För mer information, kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz: malin.schultz@cabeza.se. Vi hanterar ansökningar löpande och konfidentiellt.

Placering: Malmö

Resande ingår i tjänsten, främst inom Norden och till UK

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Schultz
+46(0) 72 576 25 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cabeza
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 6 augusti 2020

Besöksadress

Malmöhusvägen 1, Malmö
None

Postadress

Malmöhusvägen 1
Malmö, 21118

Liknande jobb


21 november 2024

Manager Product & Data Management

Manager Product & Data Management

21 november 2024

Product Manager

Product Manager

20 november 2024