OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.
Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.
Nu upphandlar vi ett e-arkiv och söker dig som vill vara med och införa det i vår verksamhet. Du blir en viktig del i teamet för att vi ska lyckas.
ARBETSUPPGIFTER
Som it-medarbetare med inriktning e-arkiv kommer du att skapa förutsättningar för att hantera verksamhetsinformation långsiktigt på ett effektivt och hållbart sätt. På SPV arbetar vi i en Windowsmiljö där e-arkivet och ETL-verktyget ska husera.
I tjänsten som It-medarbetare med inriktning e-arkiv kommer du att:
• analysera genomförbarhet ur ett tekniskt perspektiv
• överföra av information från verksamhetssystem till e-arkiv
• utreda metod och verktyg för uttag
• utföra informationsanalys
• utveckla funktionalitet kopplat till uttag, transformation och leverans
• genomföra leveranser, tester och kontroller.
Att dokumentera arbetet ingår också som en given del. Du kommer också att jobba med utveckling kopplat till lagring och tillgängliggörande.
Du arbetar i teamet Arkitektur och information tillsammans med bland annat vår verksarkivarie. Arbetet sker i nära samarbete med arkivarie, it-team och verksamhetsteam. I vissa frågor samarbetar du med informationssäkerhetsansvarig, arkitekter och jurister. Externa kontakter med leverantörer och konsulter ingår också i tjänsten.
In din roll ska du införa och utveckla arbetssättet med att arkivera digitalt samt hantera e-arkivet och dess förvaltning. Det innebär att du leder leveransprojekt till e-arkivet och prioriterar vilket system som ska hanteras härnäst. Arbetet är både operativt och strategiskt.
Du behöver ha förmågan att utbilda och göra informationssatsningar om arkiveringsfrågor, det här gör du för att öka kompetensen bland medarbetare som arbetar med informationshantering i förvaltningen. Det är också viktigt att du kan samverka internt och externt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom datavetenskap, eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig.
Du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har utbildning inom it och arkivvetenskap, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du är van att arbeta inom någon eller några av följande områden:
• programmering med .NET och C#
• datamodellering och databasfrågor med SQL, T-SQL eller PL/SQL
• kunskap om: XML, XSLT, XPath, XQuery, CSS och JavaScript
• PowerShell
• operativsystemet Windows
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. För att lyckas i det här uppdraget ser vi att du:
• är du mål- och resultatorienterad. Du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du förändrar din inriktning om och när målen förändras.
• är uthållig. Du förblir motiverad och effektiv trots motgångar. Du arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda.
• har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.
• är övertygande. Du motiverar människor att tänka i andra banor vid behov. Du kan diskutera och leda väg i situationer där uppfattningarna är olika.
• har du en problemlösande, analytisk förmåga. Du arbetar bra med komplexa frågor. Du har förmågan att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar och lösa komplicerade problem.
Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 3) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html
I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av arbetsprov som urvalsmetod.
ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och
ges möjlighet att utveckla dina talanger.
Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i, det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.
Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.
Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Jonsson
Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming
ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75